انتخاب مسیر نادرست، دلیل گرفتاری مرد کشته شده در بهمن توچال

مردی که در ارتفاعات توچال تهران گرفتار بهمن شده بود، جان خود را از دست داد.

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفتگو با ایسنا خبر داد: حادثه بهمن در حوالی ایستگاه ۵ تله کابین توچال رخ داد و متاسفانه فرد حادثه دیده پس از بیرون کشیده شدن از زیر بهمن و ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی ریوی، جان خود را از دست داد. این کوهنورد ۶۳ ساله و بنام “علاء الدین جمالی” بعلت خطای عبور از مسیر پر شیب و پرخطر بهمن گیر دچار حادثه گردید.

او افزود: در خبر های قبلی منابع هلال احمر تعداد افراد درگیر حادثه بهمن چهار نفر گزارش شده بود که به دو نفر تصحیح می شود و یک نفر از این دو نفر صرفا در صحنه بهمن حضور داشته و درگیر بهمن نشده و تنها یک نفر درگیر بهمن شده بود.

مساعدیان همچنین گفت:‌بهمنی که در توچال ایجاد شد زیر شیب ۲۵ درجه بوده است و یکی از کوهنوردان به اشتباه برای میانبر از این شیب اقدام به صعود می کند. دو کوهنورد همراه هم بوده و با فاصله از هم حرکت می کردند. در اصل یک نفر دچار حادثه بهمن شده است و نفر دوم از غیبت همراهش شک می کند و متوجه اتفاق و بهمن می شود. همراه شخص بهمن زده سعی می کند فرد مصدوم را از زیر بهمن بیرون بکشد. البته حجم بهمن زیاد نبوده و دلیل آن کمبود بارش در روز های اخیر بوده است. این اتفاق در ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه صبح اتفاق افتاد و فرد حادثه دیده مسیر نادرستی را برای کوهنوردی انتخاب می کند. اگر این فرد مسیر طبیعی را طی می کرد مشکلی برای او ایجاد نمی شد اما به دلیل اینکه به مقصد زود برسد تصمیم گرفته که از مسیر میانبر اقدام به صعود کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.