انتخاب ناباورانه ˝آرگو˝ مسائل بسیاری را زیر سوال برد

۰۷م اسفند ،

اسکار ۸۵ برندگان خود را شناخت

بالاخره پس از حرف و حدیث‌های فراوان مراسم هشتاد و پنجمین اهداء جوایز آکادمی اسکار با اجرای جالب و متفاوت ست‌مک فارلین، کمدین شناخته شده آمریکایی در سالن بزرگ و باشکوه دالبی تیاتر برگزار شد اما در کمال ناباوری و بدر حالیکه تا آخرین لحظه هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ˝آرگو ˝ساخته جنجالی و بحث برانگیز بن افلک به عنوان بهترین فیلم و انگ لی، کارگردان تایوانی تبار سینما برای فیلم ˝زندگی پی˝ به عنوان بهترین کارگردان این دوره برگزیده شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، مک‌فارلین در آغاز با شماری از نامزدهای امسال از جمله بن افلک، رومن کاپولا و دنیل دی‌لوئیس شوخی کرد و پس از آن معرفی و اهداء این جایزه ارزشمند سینمایی به برگزیدگانش مشخص شد.

جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان

جنیفر گارنر و جسیکا چستین نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را معرفی کردند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان به فیلم “عشق” ساخته میشائیل هانکه رسید.

اسکار بهترین نقش مکمل زن

کریستوفر پلامر با خارج آوردن نام آن هاتاوی از پاکت حاوی نام برنده اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن خارج آورد این جایزه را به خاطر بازی درخشانش هاتاوی در نقش فانتین در موزیکال “بینوایان” به او اهداء کرد.

اسکار بهترین نقش مکمل مرد

اکتاویا اسپنسر به روی صحنه آمد و نامزدهای بهترین هنرپیشه‌ مرد نقش مکمل را اعلام کرد. این جایزه به کریستوف والتز برای نقش‌آفرینی در فیلم “جانگوی آزاد شده” رسید. این دومین جایزه اسکار کریستوف والتز است. او در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز برای فیلم “حرامزاده‌های بی‌شرف” اسکار هنرپیشه مرد نقش مکمل را به دست آورده بود.

اسکار بهترین انیمیشن کوتاه

پل راد و ملیسا مک‌‌کارتی به روی صحنه می‌آمدند و اسامی نامزدهای بهترین انیمیشن کوتاه را اعلام ‌کرند. این جایزه به “مرد کاغذی” (Paperman) ساخته جان کارز تعلق می‌گیرد. این اولین جایزه اسکار کارز به شمار می‌رود.

اسکار بهترین انیمیشن

پل راد و ملیسا مک‌کارتی اسامی نامزدهای بهترین انیمیشن را نیز اعلام کردند که فیلم “شجاع” (Brave) به کارگردانی مایک اندروز و برندان چپمن این جایزه را از آن خود می‌کند.

اسکار بهترین فیلمبرداری

جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری به کلادیو میراندا برای فیلم “زندگی پای” رسید.

اسکار بهترین جلوه‌های تصویری

“زندگی پای” همچنین اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را به دست آورد. (به سبب طولانی بودن نطق تشکر گروه سازنده در میانه آن موسیقی اخطار پخش شد.)

اسکار بهترین طراح لباس

جنیفر انیستون و چنینگ تیتوم نامزدهای بهترین طراح لباس را معرفی کردند و ژاکلین دوران برای فیلم “آنا کارنینا” اسکار این شاخه را دریافت کرد.

اسکار بهترین گریم و آرایش مو

اسکار بهترین گریم و آرایش مو به لیزا وست کات و جولی دارت‌نل برای فیلم موزیکال “بینوایان” می‌رسد.

اسکار بهترین فیلم کوتاه

فیلم “ساعت منع عبور و مرور” (Curfew) به کارگردانی شان کریستنسن اسکار بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد.

اسکار بهترین مستند کوتاه

اسکار بهترین مستند کوتاه به فیلم “Inocente” رسید.

اسکار بهترین مستند بلند

بن افلک نامزدهای بهترین مستند بلند را معرفی کرد که “در جستجوی شوگرمن” اسکار این شاخه را دریافت کرد.

اسکار بهترین میکس صدا

اسکار بهترین میکس صدا به دست‌اندرکاران موزیکال “بینوایان” می‌رسد.

اسکار بهترین تدوین صدا

اسکار بهترین تدوین صدا مشترکا به پاول اوتوسن برای فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب”، پر هالبرگ و کارن بیکر برای فیلم “اسکای فال” رسید.

اسکار بهترین تدوین 

جایز اسکار بهترین تدوین به ویلیام گلدنبرگ برای فیلم “آرگو” رسید.

اسکار بهترین طراحی و تولید دکور

اسکار بهترین طراحی و تولید دکور به ریک کارتر برای بهترین طراحی و جیم اریکسون برای مجموعه دکوراسیون فیلم “لینکلن” اهدا شد.

اسکار بهترین موسیقی فیلم

اسکار بهترین موسیقی فیلم به خواننده برحسته بریتانایی برای ترانه فیلم “اسکای فال”  به ادل رسید. این جایزه توسط مریل استریپ و مایکل داگلاس به ادل اهداء شد.

اسکار موسیقی متن 

چهار بازیگر فیلم شیکاگو از جمله ریچارد گیر روی صحنه آمدند و با معرفی برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن اوریجینال، اسکار بهترین موسیقی متن اوریجینال را به مایکل دنا برای فیلم “زندگی پی” دادند.

اسکار فیلمنامه اورجینال

با حضور داستین هافمن و چارلیز ترون بر روی صحنه، اسکار جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال توسط این دو هنرمند به کوئنتین تارانتینو برای فیلم “جانگوی رها شده” اعطاء شد.

اسکار بهترین کارگردانی

جین فوندا و مایکل داگلاس که هر دو پیش از این جایزه بهترین کارگردانی اسکار را با خود به خانه برده‌اند، روی صحنه آمدند و جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به آنگ لی برای فیلم “زندگی پی” اهداء کردند.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

ژان دوژاردن، برنده اسکار سال قبل برای معرفی بهترین بازیگر مرد نقش اول روی صحنه آمده و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را جنیفر لارنس برای بازی در فیلم “دفترچه امیدبخش” اهداء کرد.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

مریل استریپ اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را به دنیل دی لوئیس برای بازی در “لینکلن” داد تا دی اوئیس اولین بازیگری باشد که تاکنون توانسته سه بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شده است.

اسکار بهترین فیلم

با حضور جک نیکلسن روی صحنه برای معرفی بهترین فیلم، در اجرایی متفاوت و برقراری ارتباط مستقیم با کاخ سفید، میشل اوباما پس از صحبت هایی از تاریخ آمریکا، اسکار بهترین فیلم را در کمال ناباوری به فیلم “آرگو” اعطاء شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.