انتخاب نمایندگان به صورت استانی جلوی لابی‌گری افراد نالایق را می‌گیرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۰/آذر/ – ۰۸:۵۶ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

نماینده مردم اردبیل در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، کارایی مجلس را بالا خواهد برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، مصطفی افضلی‌فرد، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موافقان این طرح معقتدند که انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت استانی موجب می‌شود انتخابات از حالت طایفه‌ای و لابی‌گری خارج شود و افراد نالایق نتوانند به واسطه پول خرج کردن و لابی‌گری رأی جمع کنند و وارد مجلس شوند.

افضلی‌فرد درباره محاسن این طرح ادامه داد: به موجب این طرح، کارایی مجلس بیشتر می‌شود و کارهای ملی نمود بیشتری پیدا می‌کند و در واقع از بخشی‌گری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مخالفت‌هایی که با این طرح صورت گرفته است، گفت: عمده دلایل مخالفان این است که اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی استانی شود، شهرهای کوچک فراموش خواهند شد. هچنین مخالفان معتقدند که انتخابات حزبی و بر اساس لیست‌ها انجام می شود و در این فرایند، احزاب و کانون‌های قدرت تأثیرگذار خواهند بود و همین باعث می‌شود که همه نمایندگان نتوانند به همه حوزه‌ها سرکشی کنند.

افضلی‌فرد با اعلام موافقت خود با این طرح، در پاسخ به اشکالات مخالفان اظهار داشت: انتخاب افراد دارای سلایق مختلف باعث می‌شود که نگاه فراگیری در مورد نیازهای استانی شکل بگیرید و این نگرانی‌ها در مورد این طرح رفع شود.

مصطفی افضلی‌‎فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس، با تأکید بر تصویب یک فوریت این طرح گفت: البته طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای معایب و محسناتی است و البته بنده هم جز امضاکنندگان این طرح و در واقع موافق آن هستم. با این حال اکثریت قاطع مجلس یک فوریت این طرح را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی، به نفع مردم و کل کشور خواهد بود.

به گزارش آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  پارلمان درخواست یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کردند. وکلای ملت بعد از بحث و تبادل نظر با ۱۳۳ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع، یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به تصویب رساندند.
 

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.