انتخاب یک سیاستمدار کهنه‌کار به عنوان اول‌وزیر تازه مونته نگرو

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو، یکی از قدیمی‌ترین سیاستمداران این کشور را به عنوان رهبر تازه دولت این کشور انتخاب نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “میلو دجوکانوویچ”، که یکی از سیاستمداران قدیمی مونته‌نگرو است و پیشتر نیز به عنوان نخست وزیر فعالیت نموده، از سوی رئیس جمهور به عنوان نخست وزیر تازه مونته نگرو انتخاب شد.

پس از هفته‌ها گمانه زنی درباره سمت اول وزیری در مونته‌نگرو، “فیلیپ وجانوویچ” رئیس جمهوری این کشور برجسته‌ترین سیاستمدار در طول تاریخ مونته‌نگرو یعنی میلو دجوکانوویچ را به عنوان اول وزیر انتخاب نمود.

رئیس جمهوری مونته‌نگرو به خبرنگاران گفت: من همیشه طرفدار این بودم که دولت توسط یک چهره سیاسی قدرتمند رهبری شود تا مشکلات کشور را به خوبی درک کند.

دجوکانوویچ هم اکنون رهبر حزب دموکراتیک سوسیالیست‌ها است و تا به حال پنج دوره به عنوان اول وزیر مونته‌نگرو خدمت نموده است.

دو سال پیش دجوکانوویچ از سمت اول وزیری کناره گیری نمود و قدرت را به ایگور لوکسیچ واگذار نمود.

نخست وزیر تازه مونته‌نگرو در حالی این سمت را به دست می‌گیرد که بلاتکلیفی اقتصادی در این کشور وجود دارد. کابینه دولت او باید نظام قضائی کشور را نیز تغییر دهد و آن را کارآمدتر کند تا با فساد مالی مبارزه شود و راه عضویت در اتحادیه اروپا هموار شود.

انتخابات اخیر یک سال سریعتر از وقت تعیین شده برگزار شد زیرا حزب دموکراتیک سوسیالیست‌ها خواستار برگزاری انتخابات شده بود البته این درخواست پس از توافق اتحادیه اروپا در ماه ژوئن برای آغاز گفت‌وگوهای عضویت مونته‌نگرو صورت گرفت.

پس از سقوط یوگسلاوی سابق در اوایل دهه ۹۰ میلادی، دجوکانوویچ جایگاه ویژه‌ای در فضای سیاسی مونته‌نگرو داشته است. وی تلاش‌های بسیاری برای استقلال مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۶ انجام داد و برای حمایت از اسلوبودان میلوسویچ رئیس جمهوری صربستان شناخته شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.