انتشار آخرین نرخ بیکاری در آمریکا

وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود و یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور به ۷٫۸ درصد رسیده که کمترین رقم در ۳ سال و نیم اخیر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال، وزارت کار آمریکا اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور در ماه سپتامبر به کمتر از ۷٫۸ درصد رسیده است که این پایین ترین نرخ بیکاری این کشور در سه سال و نیم اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و سیاسی بر این باورند که کاهش نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر می تواند تاثیر زیادی بر پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ماه نوامبر داشته باشد.

بر این اساس نرخ بیکاری آمریکا از ۸٫۱ درصد در ماه اوت به کمتر از ۷٫۸ درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است که این پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۰۹ میلادی است. این گزارش افزود اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر بیش از ۱۱۴ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

کاهش نرخ بیکاری آمریکا در حالی است که فدرال رزرو این کشور در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری سیاستهای انبساطی جدیدی را اتخاذ کند. میت رومنی نامزد جمهوری خواهان به شدت از سیاستهای اقتصادی اوباما به خصوص در زمینه اشتغال انتقاد کرده است. رومنی در این باره گفته است اگر من رییس جمهور آمریکا شوم بیش از ۱۲ میلیون فرصت شغلی جدید برای مردم ایجاد خواهم کرد. اوباما نیز در این باره گفت بخش خصوصی آمریکا از فوریه ۲۰۱۰ میلادی تا کنون حدود ۵ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.