انتشار آلبوم موسیقی به ضرر موسیقی‌دان‌ها است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

علی اکبر مرادی در گفت و گو با هنرآنلاین/

علی اکبر مرادی معتقد است، متاسفانه به سبب شرایط نامناسب بازار موسیقی هیچ کدام از هنرمندان مایل نیستند اثری را منتشر کنند زیرا نه تنها سودی برای آن‌ها ندارد بلکه سبب ضرر و زیان نیز می‌شود.

علی اکبر مرادی، آهنگساز و نوازنده تنبور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز گفت: متاسفانه به سبب شرایط نامناسب بازار موسیقی هیچ کدام از هنرمندان مایل نیستند اثری را منتشر کنند، زیرا نه تنها سودی برای هنرمندان موسیقی ندارد بلکه سبب ضرر و زیان نیز می‌شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: همچنین اگر شرایط به همین منوال پیش رود دیگر قصد انتشار یافتن آلبوم ندارم زیرا هنرمندان چندین سال برای یک آلبوم تلاش می‌کنند ولی در نهایت زحمات آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند در نتیجه ترجیح می‌دهم اثری منتشر نکنم.

مرادی افزود: به نظر من نهادهای دولتی و مسئولین باید از آثار فاخر پشتیبانی کنند و اگر این اقدام مهم صورت نگیرد موسیقی فاخر از ذهن‌ها محو می‌شود در نتیجه موسیقی ایرانی بیشتر سقوط می‌کند.

این نوازنده در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان موسیقی مظلوم می باشند و به حمایت و پشتیبانی مسئولین نیازمند می باشند در نتیجه نهادهای دولتی باید بیشتر از قبل به موسیقی و موسیقی‌دان‌ها توجه کنند.

علی اکبر مرادی تاکید کرد: من به تازگی تور موسیقی در امریکا برگزار کردم و به احتمال بسیار اگر شرایط مناسبی فراهم شود در شهرستان‌ها به اجرای برنامه می‌پردازیم که به زودی خبرها دقیق آن انعکاس می‌یابد.

گفتنی است، علی اکبر مرادی، نوازنده تنبور و خنیاگر و آواز‌خوان منطقه گوران کرمانشاه است. مرادی نزد استادان برجسته تنبور همانند سید ولی حسینی، سید محمد علوی و دیگر استادان بنام این ساز در کرمانشاه به تکمیل هنر پرداخت و در سن سی سالگی نواختن تمامی ۷۲ مقام موسیقی مقامی کرمانشاه را با تنبور آموخت و از سال‌های اولیه دهه پنجاه زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرد که از آن زمان تاکنون موفق به دریافت جوایز مهمی از جشنواره‌های ایرانی شده‌است. از مرادی اجراهای متعددی ثبت و ضبط شده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به آلبوم مشترک او با کیهان کلهر با عنوان “در آیینه‌‌آسمان” اشاره کرد. این آلبوم به صورت کنسرت در آمریکا نیز اجرا شد.

همچنین کنسرت‌هایی او با پژمان حدادی، نوازنده نام‌آشنای سازهای کوبه‌ای که حاصل آن انتشار یافتن دو آلبوم “مهر و ماه” و “یک و دو “است. او را باید از معدود نوازندگان و خنیاگران موسیقی نواحی به شمار آورد که درکی عمیق از موسیقی ردیفی هم دارد. مرادی به عنوان تک نواز تنبور سبک منحصر به فردی دارد که او را از دیگر نوازندگان این ساز متمایز کرده‌است.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.