انتشار اوراق بیمه کننده سهام در فرابورس

بینا- مدیر عامل شرکت فرابورس ایران از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام به درخواست ناشران در فرابورس ایران خبر داد.
به گزارش بینا، مصطفی امید قائمی، در خصوص انتشار اوراق فروش تبعی سهام در فرابورس به ایسنا گفت: ابزار جدید اوراق اختیار فروش تبعی یا بیمه کننده سهام به درخواست ناشران در فرابورس نیز منتشر می شود.
وی افزود:انتشار این اوراق به تقاضای ناشران بستگی دارد و ناشران در صورت تمایل باید در خواست خود را به فرابورس ایران ارائه دهند.
به گفته ی امید قائمی شرکتهای فرابورسی قابلیت انتشار این اوراق را داشته و در صورتیکه ناشران علاقمند به انتشار این اوراق باشند،فرابورس آمادگی انتشار آن را دارد.
وی یادآور شد:دستورالعمل اوراق اختیار فروش تبعی برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران تهیه شده است ولی شرکت فرابورس نیز در صورت تمایل می تواند مجوز لازم برای انتشار این اوراق را از سازمان بورس دریافت کند تا این اوراق در فرابورس نیز منتشر شود.
در راستای پوشش ریسک و حمایت از سرمایه گذاران، دستورالعمل عرضه اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس ۱۶ مرداد ماه توسط هیات مدیره سازمان تصویب شد و این اوراق از روز ۲۵ مرداد ماه با عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت پتروشیمی کرمانشاه رسما آغاز به کار کرد.
در حال حاضر شرکت‌های چادرملو و گل گهر به همراه پتروشیمی کرمانشاه اقدام به انتشار این اوراق در بورس تهران می کنند.
اوراق اختیار فروش تبعی یا همان بیمه کردن سهام به این معنی است که در این ابزار حرکات، نوسانات و زیان سهام بیمه می‌شود. بر اساس این طرح خریداران سهام ضمن آنکه از کسب حداقل سود معادل اوراق مشارکت اطمینان پیدا می‌کنند، می‌توانند به کسب سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام در آینده امیدوار باشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.