انتشار اوراق سلف نفتی در انتظار نظر نهایی بانک مرکزی

۲ م دیماه ،

معاون سازمان بورس گفت: اوراق سلف نفتی به عنوان یک ابزار تازه مالی – اسلامی، بعد از نظر نهایی بانک مرکزی منتشر می گردد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی حسینی- معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار – با اشاره به انجام بررسی انتشار یافتن اوراق سلف نفتی در بانک مرکزی گفت: زمانی که بانک مرکزی نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کند، اوراق سلف نفتی منتشر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در انتظار نظر بانک مرکزی هستیم گفت:پیش از این ۱۳ دی ماه به عنوان تاریخ تقریبی برای انتشار یافتن این اوراق اعلام شده بود.

معاون سازمان بورس با تاکید بر اینکه اوراق سلف نفتی می‌تواند ابزار جذابی در بازار سرمایه باشد، خاطرنشان کرد: انتشار یافتن این اوراق با دو عامل مهم قیمت نفت و نوسانات نرخ ارز در ارتباط است.

حسینی با بیان اینکه برای اوراق سلف نفتی حداقل بازدهی پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد:بر این اساس اگر قیمت نفت در زمان سررسید کمتر از میزان فروش باشد، وزارت نفت با ضمانت انجام شده آن را خریداری کند و اگر قیمت نفت افزایش یابد، بازدهی اوراق نیز به تناسب آن ارتقا خواهد یافت.

حسینی ادامه داد: نرم افزارها، سخت افزارهای آموزشی و زیرساخت‌ها فراهم است و به محض این که وزارت نفت اعلام آمادگی کند، سازمان بورس آماده عرضه اوراق سلف نفتی خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.