انتشار تصاویری عجیب از مریخ

براساس گمانه زنیها یا حتی تصورات یک گروه اینترنتی که به وجود اجسام پرنده ناشناخته باور دارند، در مریخ موجودات بیگانه و حتی انگشت دست انسان مشاهده شده است.

به گزارش مهر، از دو هفته پیش که مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سیاره سرخ مریخ فرود آمد با تجهیزات خود که دربرگیرنده ۱۷ دوربین است تلاش کرده از به اصطلاح اجسام پرنده ناشناخته و سایر موارد نامتعارف در چشم اندازهای اطراف خود عکس بگیرد.

این درحالی است که یک گروه از افرادی که به وجود این اجسام ناشناخته باور دارند تصاویری در اینترنت منتشر کرده و ادعا کرده اند که این تصاویر در مجموعه تصاویر منتشر شده توسط کنجکاوی بوده است.

این گمانه زنی ها درباره مریخی ها از زمانی آغاز شد که نخستین بخش از تصاویر مریخ نورد کنجکاوی ارسال و منتشر شد.

در این تصاویر یک جسم مبهم دور و اسرار آمیز دیده می شود که به طور اسرار آمیز پدید آمده و در تصاویر متوالی از افق مریخ ناپدید شده است و حتی در مرحله اول دانشمندان ناسا را نیز گیج کرده بود اما پس از بحث و بررسیهای مختلف میان دانشمندان ناسا این جسم عجیب نه تنها نشانه ای از فعالیتهای بیگانگان نبوده بلکه گردوغباری بوده که توسط جرثقیل هوایی که کنجکاوی را به سطح مریخ منتقل کرده است ایجاد شده است و پس از آن مسیر حرکت آن تا ۶۰۰ متر تغییر کرده است.

استیون سل از مهندسان ناسا که کارشناس جرثقیل هوایی است که روی مأموریت کنجکاوی کار می کرده است، گفت: ما اعتقاد داریم که این جسم در نتیجه تأثیر فرود ایجاد شده است.

این درحالی است که یک کاربر یک سایت اشتراک گذاری ویدئو در روز ۱۸ آگوست یک سری فیلتر وارد تصاویر کنجکاوی که از نزدیک دیواره های دهانه برخوردی گیل گرفته وارد کرده و تصاویری را به نمایش گذاشته که خود مدعی است چهار جسم پرنده در آسمان را نشان می دهد و این ویدئو تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار بازدید داشته است.

این کاربر در تفسیر خود برای این ویدئو اظهار داشت است که چهار جسم توسط مریخ نورد کنجکاوی کشف شده است، در تصویر اصلی تشخیص دادن آن مشکل بود از این رو از چند فیلتر برای پررنگ کردن آنها استفاده کردم. این چهار جسم چه چیزهایی هستند، آیا اینها اجسام پرنده ناشناخته یا تنها ذرات غبار هستند.

شناسایی اجسام ناشناخته پرنده در آسمان مریخ

کارشناسان اظهار داشتند که این چهار جسم در حقیقت پیکسل های مرده یا ناقض در دوربینهای مریخ نورد هستند، چرا که نقاطی در تصویر دوربین از نظر عملی از بین می روند و سفید می شوند.

همچنین در تصاویری که این کاربر منتشر کرده و تصویر را بیش از حد سنگها جلوبرده است اعتقاد دارد که این تصویر انگشت یک انسان را نشان می دهد و تصویر دیگر نمایی از یک سنگ را نشان می دهد که شبیه یک صندل و یا یک کفش است. همچنین یک سنگ نسبتا گرد و یک جسم گنبدی شکل و همچنین یک شکاف سنگ و یک تخته سنگ توسط این گروه از افراد به عنوان یک حیوان مریخی توصیف شده است.

شناسایی جسمی در لابه لای سنگهای مریخی که شبیه یک انگشت انسان است

سنگی که توسط گروه های معتقد به وجود اجسام ناشناخته یک حیوان مریخی توصیف شده است

سنگ مریخی که در نظر برخی شبیه یک کفش می رسد


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.