انتشار تصاویر خصوصی یک زن در فیس‌بوک

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یک خانم در فیس بوک لاهیجان خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه انتظامی استان در تشریح دستگیری عامل تصاویر خصوصی یک زن اظهار کرد: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان به دادخواهی خانمی مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی و خانوادگی وی توسط فرد یا افراد ناشناس در فیس‌بوک منتشر شده است پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از توان علمی و مهندسی هویت اصلی انتشار دهنده تصاویر خصوصی شاکیه در فیس‌بوک را شناسایی کردند و ضمن هماهنگی مقام قضایی، متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از مناطق شرق گیلان دستگیر کرده و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای گیلان ادامه داد: متهم با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد و گفت: زمانی که در دانشگاه مشغول تحصیل بودم شاکی از بنده خواست پروژه‌ای را که شخصاً روی آن تحقیق کرده بودم روی لپ‌تاب شخصی وی کپی کنم تا بتواند از آن بهره‌برداری کند.

وی اضافه کرد: این متهم در ادامه اعتراف کرد که پس از انتقال فایل مورد نظر به رایانه شاکی از اعتماد آن خانم سوءاستفاده کردم و بدون آنکه متوجه شود ویدئوهای شخصی او را روی فلش خودم کپی کردم و پس از علاقه‌مندی به وی و درخواست ازدواج با جواب منفی شاکی مواجه شدم و متعاقب آن با انتشار تصاویر شخصی و خصوصی این خانم در فیس‌بوک خواستم از او انتقام بگیرم.

به گفته محمدخانی این متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد که از نگهداری و ذخیره تصاویر، ویدیوهای شخصی، خصوصی و خانوادگی روی تجهیزات الکترونیکی نظیر رایانه، لپ‌تاب، تب‌لت، تلفن همراه و غیره جداً پرهیز کنند و به این نکته توجه داشته باشند یکی از تهدیدهایی که می‌تواند حریم خصوصی و کیان خانوادگی را تحت‌الشعاع قرار دهد و از لحاظ روحی و روانی به شهروندان آسیب جدی وارد کند انتشار تصاویر خانوادگی در اینترنت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد زیادی در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند که با اهداف خاص از پیش برنامه‌ریزی شده دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.