انتشار جزییات چیپ ست آیفون ۵ اس، سی پی یو ۱.۳ گیگاهرتری و جی پی یو PowerVR Series 6

ممتازنیوز:

Chipwork جزییات مربوط به پردازنده قرار گرفته در اسمارت فون آیفون ۵ اس را منتشر کرد. همانطور که می دانید iPhone 5s دارای پردازنده A7 می باشد که یک پروسسور ۶۴ بیتی است. این پردازنده دارای دو هسته CPU با کلاک اسپید ۱.۳ گیگاهرتزی از نوع ARM v8 64-bit می باشد. هسته های جدید اپل، Cyclone نامیده می شود که براساس فرآیند ۲۸ نانومتری High-K Metal Gate یا HKMG توسط سامسونگ تولید شده اند.

board-back

بخش GPU آن نیز از نوع سری ۶ PowerVR (یا G6430) است که از OpenGL 3.0, DirectX 10  و OpenCL 1.x پشتیبانی می کند. در واقع بخش گرافیکی این پردازنده در حال حاضر جز بهترین های بازار است و میتواند براحتی بنچمارک ها را برای صبحانه بخورد! میزان رم دستگاه همانند آیفون ۵، همان ۱ گیگابایت می باشد که البته نوع آن از LPDDR2 برروی آیفون ۵ و ۵C به LPDDR3 تغییر کرده است. چیپ های مودم این تراشه نیز ساخت کمپانی کوالکام می باشد.

همانطور که انتظار می رفت، اپل از بهترین تکنولوژی های موجود برروی آیفون ۵ اس استفاده کرده و در حال حاضر هیچ اسمارت فون دیگری از هسته های جدید ARM v8 و سری ۶ جی پی یو Imagination PowerVR  استفاده نمی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

gsmarena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.