انتشار سند رابطه خالد مشعل با قطر

۱۶ام بهمن ،

رسانه های عرب زبان سندی که همکاری رئیس دفتر حماس با حکومت قطر را نشان می دهد منتشر کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، روزنامه خبرها الخلیج(الفارسی) گزارش داد: پایگاههای اجتماعی و تعدادی از پایگاههای رسانه ای متن سندی را که از کمک مالی فوری قطر به حماس به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار حکایت دارد، منتشر کردند.

این روزنامه بحرینی بیان کرد: هدف از این کمک ۲۵۰ میلیون دلاری، یاری رساندن به محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای ادامه حکومت در مصر است.

این سند عبارت از نامه ای است که علی بن فهد الشهواتی الهاجری معاون وزیر خارجه قطر به حمد بن جاسم اول وزیر و وزیر خارجه قطر ارسال کرده است و بر واریز مبلغ فوق به حساب خالد مشعل رئیس دفتر حماس از طریق بانک مرکزی قطر تاکید کرده است.

این روزنامه بحرینی همچنین آورده است : رسانه های مصری طی روزهای قبل از ورود ۷۵۰۰ عضو جنبش حماس از نوار غزه به داخل مصر و از راه تونلهای موجود میان مصر و نوار غزه خبر داده اند.

رسانه بحرینی بیان کرد: این اشخاص طی چند مرحله و همزمان با اوج گیری اعتراضات علیه نظام محمد مرسی و اخوان المسلمین وارد مصر شده اند و اطلاعات رسیده از اختفای آنها در قاهره خبر می دهد.این در حالی است که حماس این خبرها را تکذیب کرده است.

این روزنامه بحرینی آورده است : رسانه های مصری ضمن ابراز نگرانی از این خبرها، هدف ورود اعضای حماس را سرکوب تحرکات مسالمت آمیز برای سرنگونی اسلام گرایان دانسته اند و مرسی و اخوان المسلمین را متهم به استفاده از این اشخاص علیه مردم می کنند.

اخبار الخلیج(الفارسی) در پایان می نویسد: تظاهرات کنندگان در میدان التحریر چند روز قبل پرچم قطر را سوزانده اند و پلاکاردهایی در محکومیت قطر و حماس حمل کرده اند.تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی حمل کردند که بر روی آن نوشته شده بود حماس، اخوان المسلمین، قطر و آمریکا، دشمنان مصر می باشند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.