انتشار فراخوان هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ضامن آهو

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از انتشار یافتن فراخوان هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مهدی نیرومند در این خصوص اظهار کرد: پس از برگزاری موفقیت آمیز هفت دوره از جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در استان هرمزگان، هشتمین دوره این جشنواره به مناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، همزمان با دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در سال آینده برگزار می گردد.

او ادامه داد: هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو با هدف معرفی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع)، بهره گیری از تئاتر کودک و نوجوان خاصه نمایش عروسکی به عنوان بستری مناسب، قالبی انعطاف پذیر و دستمایه ایی هنرمندانه به منظور معرفی سنت ها و عناصر فرهنگی این اقلیم و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به انتشار یافتن و تولید گسترده این آثار برگزار می گردد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به مراحل برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، عنوان کرد: یکسان سازی مراحل داوری از بازخوانی طرح، انتخاب آثار تا داوری نهائی آثار، برگزاری جلسات نقد و بررسی در طول اجرای عموم نمایش ها و برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه های آموزشی با حضور اوران و منتقدان در طول برگزاری اجرای عموم نمایش ها در بندرعباس و شهرستان ها و در مجموع مراحل جشنواره شامل پذیرش طرح اولیه نمایش، دریافت فیلم طرح های پذیرفته شده، انتخاب آثار و اجرای عموم آثار منتخب و برگزاری مراسم اختتامیه خواهد بود.

نیرومند در ادامه به محورهای جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو اشاره کرد و بیان داشت: بهره گیری تام از اندیشه ها و آموزه های سیره رضوی، کرامات رضوی، داستان ها و حکایات مرتبط با اصحاب امام رضا (ع)، جلوه های مهرورزی، کاروانهای زیارتی، احادیث رضوی و … از جمله محورهای این جشنواره است.

او خاطرنشان کرد: تکمیل و ارسال فرم درخواست شرکت درجشنواره به همراه ارسال طرح ، خلاصه داستان نمایش و شیوه اجرایی ، ارسال سوابق هنری و عکس کارگردان، سوابق هنری و عکس نویسنده، چهار عکس از نمایش های اجرا شده توسط گروه « با درج اطلاعات» ، ازطریق پست الکترونیک دبیرخانه جشنواره به نشانی: Zameneahoo.hormozgan@gmail.com شرایط پذیرش اثر در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طبق زمان بندی جشنواره آخرین مهلت ارسال طرح /۱۱/۲۵ ، تاریخ اعلام طرح های پذیرفته شده /۱۲/۱۵ ، آخرین مهلت ارسال فیلم نمایش ۱۵ /۳/ و تاریخ اعلام آثار پذیرفته شده /۴/۵ خواهد بود.

نیرومند با بیان اینکه تکمیل فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش قوانین، برنامه ها و زمانبندی جشنواره است، ادامه داد: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای نمایشهای ارسالی ۴۰ دقیقه می باشد و چنان چه مواردی در فراخوان ذکر نشده باشد از طریق دبیرخانه جشنواره قابل پیگیری است و شیوه عروسک گردانی کاملاً آزاد و استفاده از شیوه های ترکیبی بلامانع است.

وی یادآور شد: آثار پذیرفته شده به مدت ۵ تا ۷ روز طی ماه های مرداد و شهریور سال در بندرعباس و شهرستان های استان هرمزگان به اجرای عموم درمی آیند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.