انتشار نتیجه یک نظر سنجی در مورد وطن پرستی چینی ها

به گزارش ایرنا، یک روزنامه دولتی چین با انجام یک نظر سنجی از میزان حس وطن پرستی در مردم این کشور، نتیجه آن را روز پنجشنبه منتشر کرد.

‘گلوبال تایمز’ در گزارشی با عنوان ‘اغلب چینی ها از احساس وطن دوستی برخوردارند’، نوشت: براساس نظر سنجی به عمل آمده توسط موسسه تحقیقاتی وابسته به این روزنامه از میان ۱۳۰۰ پرسش شونده ۱۵ سال به بالا در هفت شهر بزرگ چین از جمله پکن می توان نتیجه گیری کرد که میزان حس وطن پرستی در میان مردم در حالت عادی قرار دارد.

براساس نتایج به دست آمده ۱/۹۸ درصد از مردم خود را دوست دار وطن و وطن پرست می دانند و مابقی نیز اعلام کرده اند که خود را وطن پرست نمی دانند.

۵۰ درصد از پرسش شوندگان در مقابل سوال میزان حس وطن پرستی جامعه اذعان داشته اند که وطن پرستی در چین در حالت عادی و طبیعی قرار دارد و ۳۰ درصد نیز این حس را در میان جامعه ضعیف ارزیابی کرده اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که وطن پرستی در چین امری غیر معامله و مذاکره و از احساسات پایه و اصلی هر شهروند چینی است.

۷۰ درصد از پرسش شوندگان در پاسخ به این سوال که یک شهروند چینی چگونه احساسات وطن پرستی خود را ابراز می دارد، گفته اند که یک وطن پرست باید از منافع کشور محافظت نماید و باید از دولت در بحران های بین المللی حمایت به عمل آورد.

۵۰ درصد از پرسش شوندگان نیز بر این باور هستند که داشتن سهم در ایجاد رفاه عمومی ، سخت کار کردن و داشتن یک زندگی پر ثمر و مثبت از راه های نشان دادن میهن دوستی یک شهروند چینی می باشد.

گلوبال تایمز در ادامه با ارائه تحلیلی می نویسد: ‘به هر حال با توجه به افزایش تنوع افکار و عقاید در جامعه طبیعی است که برداشت های مختلفی از مفهوم وطن پرستی در جامعه شکل بگیرد. شاید شاهد ابراز افکار تند در سایت ها و مطبوعات باشیم ولی واقعیت این است که همه آنها وطن خود را دوست دارند. ‘

‘ وو شینبو’ ، معاون رییس مدرسه روابط بین الملل و روابط عمومی دانشگاه فودان در این ارتباط گفته است ‘ غالب چینی ها سرزمین مادری خود را دوست دارند و این موضوع یک احساس سیاسی نیست بلکه ریشه تاریخی و فرهنگی دارد.’

وی معتقد است ، برخی از جوانان مدل و سبک زندگی غربی و ارزشهای آن را در مقایسه با زندگی چینی ارج می نهند اما ارزیابی ها نشان می دهد زمانی که بحث منافع ملی در میان است آنان عاقلانه عمل می کنند.

آساق ** ۲۷۵ ** ۲۱۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۵۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.