انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از ۱۳ اسفند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از ۱۳ اسفند

انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از 13 اسفند

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه آزمون ورودی دوره‌ دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ طی یک جلسه و منحصرا در صبح جمعه ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از روز سه شنبه ۱۳ اسفند روی پایگاه اینترنتی قرار می‌گیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از ایسنا، حسین توکلی ، افزود: داوطلبان می‌توانند از روز سه شنبه ۱۳ اسفند تا پایان پنج شنبه ۱۵ اسفند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش پرینت کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای مربوطه را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعیه سازمان سنجش در مورد پرینت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و برگ راهنمای مربوطه و همچنین نحوه برگزاری این آزمون از روز دوشنبه ۵ اسفند روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین تمامی این اطلاعات در نشریه پیک سنجش دوشنبه ۵ اسفند و ۱۲ اسفند نیز منتشر خواهد شد.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز، تصحیح اوراق، محاسبه نمرات خام و تراز شده و نمرات کل داوطلبان و نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می‌شود، تصریح کرد: این کارنامه در دهه سوم فروردین سال ۹۳ از طریق پایگاه اینترنتی سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

به گفته توکلی برای مجازین به انتخاب رشته، انتخاب رشته منحصرا از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود.

وی در این باره اظهارکرد: گزینش علمی مرحله اول (معرفی برای بررسی سوابق علمی، پژوهشی همچنین مصاحبه) با توجه به ظرفیت پذیرش دکتری در هر یک از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی دانشگاه و موسسات عالی بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل‌های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام خواهد شد.

مشاورعالی سازمان سنجش همچنین از انتشار یافتن فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های تحصیلی مربوط جهت بررسی سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه از سوی دانشگاه‌ها و موسسات عالی در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۹۳ خبر داد و افزود: این فهرست نیز از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش منشتر خواهد شد و گزینش و پذیرش نهایی در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال۹۳ از بین داوطلبان معرفی شده صورت می‌گیرد.

وی در این باره اظهار کرد:‌ گزینش و پذیرش نهایی داوطلبان معرفی شده جهت بررسی سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات عالی بر اساس نمره کل حاصل از ۳۰ درصد نمره آزمون (نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل‌های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد) و ۷۰ درصد نمره بررسی سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه (نمره حاصل از سوابق علمی و پژوهشی به میزان ۵۰ درصد و مصاحبه به میزان ۲۰ درصد کل) که توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به سازمان ارسال می‌شود با توجه به اولویت کد رشته محل‌های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلبان صورت خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ در نیمه اول شهریور سال آینده روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.