انتشار گزارش کمیته نظارت بانکی بال در زمینه انتقال وجوه برون مرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی اعلام کرد شناسایی کافی و شفافیت در پیام‌های پرداخت پوششی در نقل و انتقالات برون مرزی وجوه؛ از یک سند مهم توسط “کمیته نظارت بانکی بال” ترجمه شد.

بر پایه این گزارش، بانک‌ها و موسسات مالی باید در روابط کارگزاری خود به ‌ویژه در نقل و انتقالات الکترونیکی برون مرزی با سایر موسسات، هویت کامل فرستنده و ذینفع وجه و نیز ماهیت کسب و کار و هدف آنها از این نقل و انتقال را مشخص نمایند.

اطلاعات مورد اشاره در فرآیند نقل و انتقال الکترونیکی برون مرزی وجوه، باید به صورت استاندارد در فرمت‌های سوئیفت درج شده و در تمامی مراحل نقل و انتقال، همراه پیام باشند.

این گزارش می‌افزاید: شناسایی کافی هویت فرستنده و ذینفع وجوه در پرداخت‌های الکترونیکی در زمره  مقولاتی جای می‌گیرد که در مبادلات برون‌مرزی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در استانداردهای‌ بین‌المللی‌ ناظر بر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر آن تاکید زیادی شده است.

نظر به اهمیت این موضوع، “کمیته نظارت بانکی بال” به عنوان یکی از مراجع پیشرو در زمینه گسترش مفاهیم نظارت‌ بانکی، در ماه می سال ۲۰۰۹ میلادی اقدام به انتشار سند مهمی در این زمینه با عنوان “شناسایی کافی و شفافیت در پیام‌های پرداخت پوششی در نقل و انتقالات برون مرزی وجوه” نمود که مشتمل بر ارائه تعاریف هریک از مفاهیم مربوط بوده و به شناخت عمیق تری از این پدیده‌ها می‌انجامد.

شناختی که همراه با معرفی مجموعه‌ تدابیری است که در مدیریت موثر روابط کارگزاری با سایر بانک‌ها و نظارت کارآمد بر این روابط (از سوی مراجع نظارت بانکی)، به کار می‌آیند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.