انتشار یکصد اثر مهدوی دستاورد ۱۰ ساله مرکز تخصصی مهدویت است

حجت الاسلام و المسلمین ‘مجتبی کلباسی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا با بیان اینکه این آثار تا حدود بسیاری توانسته به نیاز مخاطبان در زمینه مهدویت پاسخ دهد، اظهار داشت: مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یک دهه از فعالیت خود را گذرانده و در این مدت پژوهش های بسیاری با محور مهدویت انجام داده است.

وی ادامه داد:‌ از آنجا که در موضوع مهدویت مسایل بسیاری مطرح است لازم بود تا در حوزه علمیه قم یک مرکز تخصصی ایجاد شود تا با کمک علما و اندیشمندان در این مسایل تحقیقات و پژوهش های درست و قاطع ارایه شود.

رییس مرکز تخصصی مهدویت یادآورشد: این مرکز در مرحله اول فعالیت های خود در سطح کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه اقدام به پذیرش طلاب کرد و تاکنون ۳۰۰ دانش آموخته در این مقطع داشته است.

کلباسی با بیان اینکه این کارشناسان در مراکز مختلف آموزشی و فرهنگی کشور فعالیت دارند، بیان داشت: بخش دیگر فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت به اعزام کارشناسان و مبلغان اختصاص دارد.

وی توضیح داد: تاکنون روحانیون و مبلغان بسیاری متناسب با نیاز جامعه و مناسبت های مذهبی پس از گذراندن دوره های آموزشی به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در عرصه مجازی نیز این مرکز به منظور پاسخگویی به نیازهای محققان، موفق به راه اندازی پایگاه های اینترنتی شده که نقش این پایگاه ها به عنوان منبع موثق برای مراجعه پژوهشگران و مخاطبان بسیار حایز اهمیت است.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۶۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.