انتشار ۶ میلیون ویروس در ۳ ماه

جدیدترین گزارش شرکت امنیتی Panda Security از وضعیت جهانی امنیت اطلاعات، نشان می دهد که تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی، دست کم ۶ میلیون ویروس رایانه ای کاملاً جدید تولید و در شبکه جهانی اینترنت، منتشر شده اند.
بر اساس این گزارش، نرم افزارهای “تروژان”، با ثبت یک رکورد تازه، اکنون بیش از ۸۰ درصد از کل کدهای مخرب منتشر شده در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داده اند؛ این در حالیست که سهم این بدافزارها در سال گذشته میلادی، تنها ۷۳ درصد از کل مجموع ویروسها و بدافزارهای کشف و ثبت شده را تشکیل داده بودند. دلیل توجه خرابکاران اینترنتی به تولید تروژان ها، درواقع قابلیت نفوذ نامحسوس و انتشار وسیع و در نهایت آسیب پذیری های شدید در رایانه های قربانی ست.
کرم های رایانه ای با تشکیل نزدیک به ۱۰درصد از کل ویروس¬های تولید شده در ابتدای سال ۲۰۱۲ مقام دوم شایع ترین بدافزارها را به دست آوردند. هر چند انتشار خودکار و انفجاری کرم ها به ویژه در شبکه های رایانه¬ای می¬تواند اهمیت این نوع از بد افزارها را به مراتب افزایش دهد. پس از کرم ها نوبت به ویروس های نوع کلاسیک رایانه ای و نیز جاسوس افزارها (spayware) می¬رسد که به ترتیب ۶٫۵و ۳ درصد از کل بد افزارهای منتشر شده در سال جاری میلادی را تشکیل می¬دهند.
گزارش اخیر پاندا نشان می¬دهد که از لحاظ پراکندگی جغرافیایی آلودگی، شرق آسیا در رتبه نخست مناطق آلوده به ویروس قرار دارد… در این میان و به طور متوسط بیش از نیمی از کل رایانه های موجود در کشور چین، یعنی ۵۴٫۲۵ در صد از رایانه های این کشور، با آلودگی¬های شدید ویروسی مواجه هستند این رقم برای کشور تایوان چیزی بیش از ۴۵ درصد و برای کشورهای ترکیه ،روسیه و پرو به ترتیب ۴۱،۳۹و۳۸ درصد برآورد شده است.
براساس گزارش پاندا میانگین نرخ آلودگی در سرتاسر جهان نیز ۳۵٫۵ درصد بوده است… این یعنی بیش از یک سوم رایانه های جهان با وجود استفاده از برنامه های امنیتی و نرم¬افزارهای ضد ویروس باز هم هدف حمله یا نفوذ موفق بد افزارها قرار می¬گیرند.
از طرف دیگر، نه کشور اروپایی به همراه ژاپن، کشورهایی با اینترنت نسبتاً امن محسوب می¬شوند که همگی آن¬ها دارای نرخ آلودگی زیر ۳۰ درصد می¬باشند. سوئد، سوییس و نروژ امن ترین کشورهای جهان از لحاظ انتشار و حمله کدهای مخرب محسوب می¬شوند و پاک ترین شبکه اینترنت را در اختیار دارند.

کرم رایانه ای Police
بر اساس اعلام پاندا یکی مهمترین اتفاقات امنیتی اخیر، انتشار یک بدافزار عجیب و غریب با عنوان ویروس Police بوده است.
این ویروس پس از نفوذ و ایجاد آلودگی در سیستم به طور ناگهانی پنجره¬ای را برای شما نمایش می دهد که گویا از طرف سازمان¬های امنیتی و یا انتظامی بین المللی برای شما ارسال شده است. در این پنجره پیغام هشداری وجود دارد مبنی براین که رایانه شما به علت بازدید از وبسایت های غیر مجاز و نامناسب و یا دانلودهای غیر قانونی توسط پلیس و به طور موقت توقیف شده است.
شما برای حل این مشکل و رفع توقیف از رایانه خود، باید مبلغی را به عنوان وثیقه در حدود ۱۰۰دلار و یا بیشتر بپردازید. البته شما و تمام کاربران دیگر اینترنت، باید بدانید که این، یک هشدار تقلبی برای فریب شماست و اینکه پلیس هیچ گاه از طریق یک پیغام الکترونیک، اقدام به ابلاغ و اجرای حکم های رسمی نخواهد کرد و از آن مهمتر اینکه برای رفع توقیف های قانونی، آن هم بدون تشکیل پرونده های قضایی، هیچ گاه از هیچ فردی تقاضای پول نمی کند!
به هر ترتیب شرکت پاندا به کلیه کاربران رایانه و اینترنت در سرتاسر جهان توصیه کرده که به علت افزایش سرعت و پیچیدگی تهدیدهای رایانه ای، ملزومات امنیتی حفاظتی رایانه های خود را جدی بگیرند و از نسخه رسمی نرم افزارهای ضدویروس استفاده کنند.
برای دانلود نسخه کامل گزارش اخیر شرکت پاندا به این آدرس مراجعه کنید:
http://press.pandasecurity.com/press-room/reports/

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.