انتصاب دبیر هشتمین جشنواره پویانمایی تهران

جام جم آنلاین: با انتصاب محمد‌رضا کریمی‌ صارمی به دبیری هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، فعالیت دبیرخانه‌ این جشنواره معتبر در عرصه‌ انیمیشن به صورت رسمی کلید خورد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی بار دیگر دبیری هشتمین جشنواره را به محمد‌رضا کریمی‌ صارمی واگذار کرد تا بر اساس این حکم امکان حضور بهترین‌های پویانمایی جهان با تلاش‌های وی در جشنواره فراهم شود.

وی در این حکم ضمن بیان انتظارهای خود از دبیر جشنواره عنوان کرده است که این انتصاب به پیشنهاد معاون تولید و با توجه به تجربه و سوابق وی در برنامه‌ریزی و هدایت جشنواره‌های پویانمایی کانون در هفت دوره گذشته صورت گرفته است.

بر همین اساس، تلاش برای سوق دادن سمت و سوی جشنواره در مسیر رشد و حمایت از استعدادهای جوان و هنر پویانمایی کشور با توجه به اهمیت نام‌گذاری سال جاری با عنوان حمایت از تولید ملی، توجه و حمایت از آثار دانشجویی و نیز تولیداتی که با مضامین و درون‌مایه‌های مذهبی ساخته می‌شود و تلاش برای حضور بهترین‌های پویانمایی جهان با این تاکید که پیام‌های این آثار با فرهنگ ایران اسلامی هماهنگی داشته باشد، از جمله انتظارهای مدیرعامل کانون از دبیر جشنواره پویانمایی عنوان شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حکم از «کریمی صارمی» خواسته که در تعامل با شرکت کنندگان در جشنواره موانع حضور جهانی انیمیشن ایران و راه کارهای گسترش این حضور را بررسی کند.

همچنین پیوند جشنواره با مراکز فرهنگی، هنری کانون در شهرستان‌ها از طریق برپایی کارگاه‌های آموزشی و نیز پخش و نمایش گزیده‌ای از آثار جشنواره در شهرستان‌ها نیز مورد تاکید مدیرعامل کانون قرار گرفته است.

در عین حال پای‌بندی عملی به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی از سوی مجریان در برنامه‌ریزی و اجرای تمامی برنامه ‌های جشنواره با رعایت این موازین و استفاده از توان، انگیزه و خلاقیت تمامی عوامل اجرایی به منظور رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از اسراف، از دیگر بندهای این حکم و انتظارهای مدیرعامل کانون به دبیر جشنواره به شمار می‌رود.

سید صادق رضایی در پایان این حکم با تاکید بر ضرورت برگزاری شایسته این رویداد مهم فرهنگی، هنری و پاس‌داشت فرهنگ و هنر اسلامی، خواستار بهره‌گیری از حمایت‌های مادی و معنوی نهادها و سازمان‌های فرهنگی، هنری به منظور تقویت مشارکت‌های اجتماعی در جشنواره شده است.

هشتمین جشنواره دوسالانه‌ پویانمایی تهران بر اساس تقویم همیشگی خود قرار است اسفند سال در تهران برگزار شود.

جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سال ۱۳۷۷ با مدیریت محمدرضا کریمی صارمی مدیر امور سینمایی وقت کانون پایه‌ریزی شد و کار خود را آغاز کرد جشنواره‌ای که به اذعان بسیاری از دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران عرصه‌ تولید انیمیشن در ایران و مهمانان بین‌المللی و صاحبنام دوره‌های گذشته این رویداد، به یکی از معتبرترین جشنواره‌های هنری این عرصه در جهان تبدیل شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.