انتصاب پور محمدی به قائم مقامی وزیر ارشاد/ حضور سیدعزت الله ضرغامی در کمیسیون فرهنگی +تصاویر

۲۳م آذر ،

انتصاب علی اصغر پور محمدی به عنوان قائم مقام وزیر ارشاد و حضور سیدعزت الله ضرغامی در کمیسیون فرهنگی مجلس اتقاقات این هفته سینما را رقم زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران‌؛  سینمای این هفته با اتفاقات جالب و  غیر منتظره ای مواجه شد، سینمایی که همچنان درگیر اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی است و اعلام سجادپور مبنی انجام ندادن تخلف توسط شورای صنفی نمایش، هیچ کدام تصمیم به عقب نشینی نکردند و شورای صنفی با ارائه نکردن حواله فیلم ها به سینما آزادی تا زمان رعایت قوانین توسط حوزه هنری به نوعی با این نهاد مقابله به مثل می کند.

  با ادامه ی این روند سرانجام “سید محمد حسینی”، وزیر ارشاد را وارد عمل کرد که در صورت پایان ندادن به اختلافات، خود پیگیر این موضوع باشد.

یکی از خبرها داغ این هفته انتصاب “علی اصغر پور محمدی” مدیر اسبق شبکه ۳ سیما به قائم مقامی وزیر ارشاد بود که با انتشار یافتن نامه ای پور محمدی را در این سمت منصوب کرد اما اینکه چقدر در پیشرفت فرهنگ و سینما موفق خواهد شد، زمان، آن را مشخص می کند همچنین با اعلام این خبر شایعاتی نیز همچون ماموریت پورمحمدی بر ای پیگیری اختلافات حوزه هنری و وزارت ارشاد بود که وی با تکذیب به شایعات این خبر خاتمه داد.

حضور سیدعزت الله ضرغامی در کمیسیون فرهنگی از خبرهای مهم این هفته است که بحث اصلی صحبت ها در خصوص فیلم “یک خانواده محترم” بود که با رد محتوای فیلم توسط رئیس رسانه ملی صورت گرفت و برای دقت بیشتر و تعامل بهتر رابطی تعیین شد  تحت عنوان “کارگروه رسانه و هنر” میان کمیسیون فرهنگی و صداوسیما حضور داشته باشد.   

در آستانه جشنواره فیلم فجر نیز رخداد های متخلفی روی داد و از جمله آن معرفی هیات انتخاب فیلم های مستند جشنواره بین المللی فیلم فجر و نگرانی دبیر جشنواره از پرداخت نشدن بودجه جشنواره بود که سخنگوی سازمان سینمایی با تایید نگرانی به جای دبیر جشنواره، مساعدت های وزارت اقتصاد و دارایی در پرداخت بودجه ی سینما برای حل این مشکل خواستار شد.

از خبرهای این هفته در حوزه ی تولیدات و اکران فیلم‌ها می توان به اکران فیلم “یه عاشقانه ساده ” به سر گروهی سینما استقلال، پایان مراحل فنی فیلم “محمد(ص)” به کارگردانی “مجید مجیدی” در ایتالیا و همچنین پایان فیلمبرداری “چمران” بدون حضور فریبرز عرب نیا و استفاده حاتمی کیا از یک بدل در سکانس پایانی اشاره کرد.
گفتنی است؛ فیلم “آینه شمعدون”  به کارگردانی بهرام بهرامیان به نقل از‌ی تهیه کننده رفع توقیف شد و با اعلام تمدید مجدد پروانه ساخت، فیلم در هفته ی آینده بدون حضور نیوشا ضیغمی فیلمبرداری خواهد شد./ص        


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.