انتظار افزایش سهم ناوگان اتوبوسرانی کرج کی به پایان می رسد

فروردین ۱۴۰۳

در کرج روزانه نزدیک به دو میلیون سفر داخل شهری صورت می گیرد در حالی که سهم ناوگان اتوبوسرانی کرج در حدود ۲۲ درصد است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همجواری استان البرز با پایتخت استان های غربی و شمال کشور روز به روز بر شلوغی آلودگی هوا و جمعیت کرج افزوده است این درحالی است که زیر ساخت های بخش حمل و نقل عمومی با توجه به رشد بی رویه جمعیت در کرج به کندی صورت می گیرد در کلانشهر تهران بیشتر مردم برای عبور و مرور در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص از مترو و اتوبوس استفاده می کنند در کرج با اینکه چندین سال است که کلنگ احداث خط مترو بر زمین زده شده ولی هنوز خبری از افتتاح یک خط نیز نیست مردم نیز به دلیل فرسوده بودن اتوبوس ها طولانی بودن مسیرها و نبود خط ویژه راغب به استفاده از اتوبوس های داخل شهری نیز نیستند.
محسن امیدوار مدیر امور انتظامی اتوبوسرانی کرج در خصوص استفاده ۲۲ درصدی مردم از ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: زیر ساخت های نامناسب و فرسوده بودن اتوبوس ها در کلان شهر کرج مهمترین مشکل پیش روی سازمان اتوبوسرانی است.
وی ادامه داد: باید در سطح شهر کرج اصلاح هندسی صورت گیرد تا از استهلاک بالا اتوبوس ها هدر رفت انرژی سوخت و آلودگی هوا جلوگیری شود.
امیدوار در خصوص ترغیب مردم به استفاده از اتوبوس بیان داشت: امسال تعدادی از اتوبوس های فرسوده تعویض شده و شهروندان نیز می توانند از البرز کارت به جای پرداخت وجه استفاده کنند.
وی تعداد نقاط فروش کارت بلیت ( البرز کارت) را ۲۶ نقطه در کرج اعلام و خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته قرار است ۱۵ نقطه دیگر به جایگاه های فروش بلیت اضافه شود.
گفتنی است ترغیب شهروندان کرجی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس ها با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی افزایش تعداد اتوبوس ها و نیز آماده سازی زیر ساخت ها و اصلاح هندسی معابر سطح شهر توسط شهرداری کرج مسیر است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.