انتظار شب پر ستاره مکه

۰۹ام بهمن ،

شب در قهقرای سکوت خویش طنین وصال زود هنگامی را به رنگ خود می باخت و تمام زمان برای رسیدن آخرین وعده او لحظه شماری می کرد و منتظر تحقق یافتن قطعیت دیگری بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، هراس و تیرگی روزها پرده بر حقیقت افکنده بود و نگاه پرالتهاب بت های سنگی و چوبی ردپایی از ابلیس بر خاک زمین نشانده بود، صدای نیایش مردمان آتش نوشیده، مهیب و اندیشه هایشان مسموم و بی سرانجام بود.
بیابان بود و برهوت نادانی و بی حاصلی تقدس “لات و عزی” عطش ظهور مردی را با جمال خداوندی انتظار می کشید.
ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در این باره گفت: عقاید جاهلی عرب حجاز را به لجن زاری تبدیل کرده بود، گوهری چون محمد (ص) اعجاز بزرگی در دوران ایجاد کرد و او سرنوشت تمام بشریت را دگرگون ساخت.
وی افزود: در آن زمان همچون امروز که انتظار برای ظهور موعود آخر زمان است، همواره انتظار میلاد نوزادی وجود داشت که حاوی پیام های الهی است.
ادیب یزدی، با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم (ص) شگفتی سازترین واقعه تاریخ بشری است، ادامه داد: در این شب مکه به شدت ستاره باران بود و گویی تمام ستارگان خود را با شوق به زمین می رساندند تا خود را به زیر پای نوزادی بیندازند که به دنیا می آید، ستاره باران امشب مردم را به یقین رسیدن خبری مهم رسانده بود.
وی از مأموریت تمام آسمانیان برای تولد پیامبر (ص) این چنین گفت: تمام فرشتگان در چنین شبی خود را به زمین رساندند و با سنگ شیطان و سپاهش را از اطراف شهر مکه دور می کرد.
خداوند امشب خانه خود را آماده و پاکسازی برای حضور “محمد (ص)” کرد تا جایی که شیطان نمی توانست به اطراف مکه گام بردارد.
وی در پایان افزود: روایت است که امشب شیطان بزرگترین ناله خود را سر داد، هنگامی که فهمید به هیچ طریقی نمی تواند در روح پیامبر خاتم “محمد (ص)” نفوذ کند.
و امروز انتظاری دیگر در راه است… انتظاری از جنس محمدی، تا خانه دل نشود پاک زنگاه و ریا، تا در آن اخلاص نشود صاحب خانه، نه مهمان، می شود تاریخ را تکرار کرد، می شود رنگ حقیقت را بر جهان پررنگ تر کرد./ز
گزارش از محبوبه بابارحیم


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.