انتقادات تند حامد بهداد از وزیر ارشاد

بازیگری در مملکت ما «دمده» شده وسینمای ما به درد نخور است. سجادپور و وزیر ارشاد، سینما را محدود کرده اند و سینما با وضعیت بدی رو به رو شده است. باید بگویم سینما را به تعطیلی کشانده اند. باور کنید این‌قدر سوژه هست ولی واقعا اجازه کار کردنش نیست.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از پارس توریسم؛ روزنامه های محلی چاپ مشهد خبر داده اند که حامد بهداد در نشستی در دانشگاه آزاد مشهد انتقادات تندی رااز وزارت ارشاد مطرح کرده است .

به گزارش پارس توریسم حامد بهداد  میهمان کانون فیلم انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بود تا با حضور در جمع دانشجویان علاقه مند به سینما درباره «بازیگری در قاب» سخن بگوید. در این نشست که با تاخیر زمانی۲ ساعته برگزار شد وبه نوشته خراسان تعداد زیادی از دانشجویان و علاقه مندان این هنرپیشه محبوب ساعت ها پشت در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد ایستادند. در ابتدای این برنامه فیلم «سعادت آباد»، ساخته مازیار میری به نمایش در آمد و بعد از آن  حامد بهداد در میان همهمه دانشجویان پا به سالن گذاشت.

  /روایت حامد بهداد از سعادت آباد/

«باید به شهرم، به آن جایی که پرورش یافته آن هستم ادای دین کنم. این جا مشهد است. همان جایی که من خودم را مدیون آن می دانم و اگر الان حامد بهداد هستم از همین شهر پرورش یافته ام.» این جملاتی بود که ستاره سینمای ایران در ابتدای صحبت هایش به میان آورد تا نشان دهد نسبت به زادگاهش مشهد چه علاقه ای دارد. حامد بهداد از سعادت آباد شروع به صحبت کرد: «سعادت آباد تفسیر درستی نسبت به انعکاس فعلی فضای حاکم بر جامعه ما دارد. راستش را بخواهید روزی که خواستند با من قرارداد ببندند من رقم بالایی را پیشنهاد دادم اما حقیقت آن است می ترسیدم نکند نقش را به من ندهند! شاید بگویید چرا اسم این فیلم سعادت آباد است؟!! این فیلم در واقع همه اش دردآباد بود. چرا اسمش را گذاشته اند سعادت آباد؟! فکر نکنید منظور کارگردان از نامگذاری این فیلم محله سعادت آباد تهران بوده است! نه! یادم می آید یک جایی کارگردان و نویسنده در مورد تفسیری که من از این فیلم داشتم به من گفتند: حامد این حرف ها را یواش بگو، والا فیلم توقیف می شود!»

فرهنگ دروغ گویی
حامد بهداد در ادامه صحبت هایش در خصوص فیلم سعادت آباد به نقش خودش اشاره کرد و گفت: «اگر نقش محسن تنباکویی در سعادت آباد جذاب است چون من آن را بازی کرده ام. محسن تنباکویی وحشتناک ترین آدمی است که می تواند روی زمین راه برود. اگر دقت کنید من در این نقش کمی لودگی و طنز را وارد کاراکتر کرده ام، دلیلش این است که این جور آدم ها نقاب به چهره می زنند. این آدم ها در جامعه مان با نقاب لودگی بر کثافت کاری هایشان سرپوش می گذارند.» بهداد در پاسخ به یک سوال که پرسیده بود آیا سعادت آباد رواج بدبینی نیست، گفت: «بدبینی خودش در جامعه ما راه می رود، بعد شما می گویید کارگردان سعادت آباد رواج بدبینی داده است؟! اگر امروز کارهای اصغر فرهادی این قدر محبوب است و تا آن سوی مرزها می رود به این خاطر است که فرهادی دست گذاشته است روی دروغ. در جامعه ما امروزه پنهان کاری یک شیوه شده است. فرهنگ دروغ گویی رایج شده است. اصلا بدن جامعه ما بیمار شده است. اقتصادش بیمار شده است. سیاستش بیمار شده است. در این میان وظیفه من هنرمند است تا با نشانه گرفتن یک حقیقت شما را وادار به فکر کردن بکنم.»


سینمای ما به درد نخور شده است
 حامد بهداد در بخشی دیگر از پرسش های دانشجویان با انتقاد شدید از وزارت ارشاد و معاونت سینمایی گفت: «بازیگری در مملکت ما «دمده» شده وسینمای ما به درد نخور است. سجادپور و وزیر ارشاد، سینما را محدود کرده اند و سینما با وضعیت بدی رو به رو شده است. باید بگویم سینما را به تعطیلی کشانده اند. باور کنید این‌قدر سوژه هست ولی واقعا اجازه کار کردنش نیست.»


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.