انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از حق وتو در شورای امنیت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

5570.jpg

آیت‌الله نوری‌همدانی از برخورداری ۵ کشور از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد نمود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله نوری‌همدانی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و سالروز ولادت امام هادی (ع)، با اشاره iبه کشتار مسلمانان میانمار اظهار نمود: دولت و بوداییان میانمار با بی رحمی همه iبه جان دومیلیون مسلمان این کشور افتاده و آن‌ها را با فجیع‌ترین وضعیت قتل عام می‌کنند.

وی افزود: نسل‌کشی مسلمانان توسط دولت و بوداییان در سایه سنگین سکوت مجامع بین‌المللی وحشتناک است؛ iبه طوری که در چند روز قبل ده‌ها هزارنفر آواره و کشته و زخمی شده و خانه و مال و جانشان از بین رفته است و مجامع بین‌المللی هم چشم خود را بر این جنایات بسته‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره iبه سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس نم، گفت: مقام معظم رهبری در اجلاس تهران iبه صراحت بیان نمودند که دشمنان و سیاست غرب بر تقسیم ملت‌ها iبه دو جریان درجه اول و درجه دوم استوار است.

وی ادامه داد: انسان‌های درجه اول کسانی می باشند که با آمریکا و اسرائیل همسو باشند؛ در مقابل این‌ها مسلمانان می باشند که iبه عنوان انسان‌های درجه دوم شناخته می‌شوند و اگر کسی هم خواست آنها را از بین ببرد، نباید اعتراض یا حرفی زده شود.

وی با اشاره iبه این‌که «اساسا سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع تشکیل شده است» گفت: بعد از جنگ جهانی دوم سران کشورهای غربی و قدرت‌های برتر برای این‌که بتوانند در مقابل جنگ‌های بی مورد ایستادگی نمایند، منشور سازمان ملل را تدوین نمودند، ولی ۵ کشور خود را از قانونی که نوشته بودند، بی نیاز دانسته و حق وتو را برای خود محفوظ تلقی نمودند.

این مرجع تقلید تاکید نمود: باید این منشور تغییر کند؛ البته تحقق این مهم با اتحاد و همبستگی دولت‌ها و ملت‌ها و بخصوص مسلمانان امکان‌پذیر است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره iبه وضعیت بحرین، افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر از آنجایی که آل خلیفه دست نشانده آنان است، چشم خود را بر جنایات بحرین بسته‌اند، ولی در سوریه که مردم و دولت با هم می باشند، دولت این کشور را متهم iبه جنایت می‌کنند؛ در حالی که تروریست‌های اجیر شده آنان مردم بیگناه را قلع و قمع می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید نمود: مسلمانان باید اتحاد داشته باشند تا بتوانند تغییراتی در برنامه‌های سازمان ملل ایجاد نمایند.

وی با اشاره iبه فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع)، گفت: همه ائمه(ع) در دوران حیات خود، با شرایط و ویژگی‌های خاصی روبرو بودند.

در دوران امام صادق (ع) چون حکومت امویان فروپاشیده بود و عباسیان در ابتدای کار خود قرار داشتند، امام با تربیت شاگردانی، مکتب و پایه‌های تشیع را در سراسر جهان اسلام گسترش دادند.

این مرجع تقلید با اشاره iبه دوران زندگانی امام رضا (ع) گفت: در این دوران نیز با توجه iبه ورود آن حضرت iبه ایران، شیعیان پر و بال دوباره‌ای گرفتند.

وی با بیان این‌که «زیارت‌های معتبری از دوران امام هادی (ع) برای شیعیان یادگار مانده است» گفت: زیارت جامعه و زیارت مشهور دیگری در رابطه با عید غدیرخم از امام هادی (ع) باقی مانده است که بسیار با عظمت و معتبر می‌باشد.

به گزارش تفسیری ایسنا iبه نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره iبه اهمیت غدیر گفت: اعتقاد شیعیان در امامت اهل بیت (ع) بر سه محور نص، عصمت و افضلیت برقرار شده است.

این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: پیامبر اکرم(ص)، با تعیین و نصب الهی امام علی (ع) iبه جانشینی خود، امت را رها نکردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.