انتقاد احمد خاتمی از برخی نامه نگاری ها در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد

یک عضو هیات رییسه مجلس خبرگان از برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران به عنوان یک فرصت برای کشور یاد کرد و با انتقاد از برخی اقدامات شیطنت‌آمیز فتنه‌گران ۸۸ در آستانه برگزاری این اجلاس آن را فرصت سوزی برای کشور برشمرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ در تهران یادآور شد: حدود ۵۷ سال پیش این نهاد اعلام موجودیت کرد. پنج کشور بنیان‌گذار این جنبش بودند، در آغاز ۲۵ کشور این جنبش را همراهی می‌کردند و اکنون ۱۱۸ کشور عضو جنبش غیرمتعهدها هستند. 

خاتمی خاطرنشان کرد: از ناراحتی دشمنان نظام اسلامی در برگزاری این اجلاس در تهران خوب می‌توانیم بفهمیم که این اجلاس فرصتی مناسب برای خنثی‌کردن توطئه‌ی دنیای استکبار است که به دروغ می‌گویند جامعه‌ جهانی مقابل ایران است.

وی در عین حال گفت: حاشیه‌هایی که این اجلاس دارد می‌تواند در مسائل اقتصادی کشور بسیار موثر باشد، بنابراین باید از این فرصت حداکثر بهره‌برداری را برای نظام اسلامی کرد. اینجا سخن از حزب، جریان و جناح نیست؛ بلکه سخن از منافع ایران اسلامی است و هر کس ایران و نظام اسلامی را دوست دارد ،باید در برپایی باشکوه و فاخر این اجلاس تلاش کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: متاسفانه می‌بینیم فرصت‌سوزان سال ۸۸ دوباره فعال شدند؛ فرصت‌سوزانی که طلایی‌ترین فرصت‌ها را در سال ۸۸ سوزاندند و بزرگ‌ترین خیانت را به ایران کردند در این عرصه با نامه‌نگاری‌های شیطنت‌آمیز وارد میدان شدند. آنها با نامه‌نگاری‌های خائنانه در پی آن هستند که این فرصت را بسوزانند.

 وی ادامه داد: سخن من این است که شما اگر به مبانی اسلامی پایبندی ندارید، باید عرق دوستی ایران اسلامی را داشته باشید و تحرکات شما در حقیقت حاشیه‌سازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خاتمی خطاب به آنها گفت: بدانید همان‌گونه که در کودتای مخملی سال ۸۸ شکست خوردید، در این توطئه ناکام هستید. به فکر ایران اسلامی باشید و برای این اجلاس حاشیه‌های ضد ایرانی درست نکنید.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.