انتقاد اردوغان از ایران به دلیل حمایت از مالکی

اردوغان در این مصاحبه درباره سوریه و وضعیت بشار اسد نیز سخن گفت و درباره همپیان سابق خود اظهار داشت: به اعتقاد من بشار اسد روز به روز به پایان نزدیک می شود.

نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با یکی از شبکه های خبری این کشور ایران را به دلیل حمایت از دولت قانونی عراق مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مهر به نقل از تودی زمان، “رجب طیب اردوغان” در مصاحبه با شبکه خبر ترکیه، اعلام داشت: به دلیل آنکه گروه های زیادی همچون جریان های کرد و دیگر گروه های شیعی در دولت عراق حضور دارند، حمایت ایران از شخص مالکی مورد انتقاد است.

اردوغان در ادامه افزود: مالکی نباید همانند گذشته رفتار کند. موضع ایران در این خصوص قابل قبول نیست. ما این موضوع را در عالی ترین سطح گفتگوها به طرف ایرانی گفته ایم. ما به آنها گفته ایم: نگاه کنید این اقدام شما موجب ایجاد شکاف در منطقه شده است.

اردوغان درحالی از موضع ایران در خصوص دولت عراق انتقاد می کند که ترکیه میزبان “طارق الهاشمی” معاون رئیس جمهور فراری عراق است.  

هاشمی متهم به تشکیل جوخه مرگ و کشتار مردم بویژه زائران شیعه در عراق است.

علاوه بر این، در هفته گذشته “احمد داوداوغلو” به منطقه کردستان سفر کرده و در مورد انتقال انرژی با مقامات کرد گفتگو کرده بود که این موضوع با واکنش تند بغداد مواجه شده بود.

اردوغان در این مصاحبه درباره سوریه و وضعیت بشار اسد نیز سخن گفت و درباره همپیان سابق خود اظهار داشت: به اعتقاد من بشار اسد روز به روز به پایان نزدیک می شود.

اردوغان با اشاره به درگیری ارتش سوریه با شورشیان در شهر حلب گفت: اهمیت حلب برای سوریه همانند اهمیت استانبول برای ترکیه است بنابراین وقتی درگیری به این شهر رسیده یعنی آنکه رژیم اسد به پایان خود نزدیک می شود. 


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.