انتقاد ازعملکرد سیستم‌های نظارتی بر بانکها

۱۹فروردین۱۳،

بینا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: براساس آخرین آمار و ارقامی که سازمان توسعه تجارت تهیه کرده ما بیش از ۸۰ درصد منابع بانکی‌مان را به این سمت صادرات اختصاص دادیم که البته ۲۰ درصد هم در نهایت به صادرات منجر می‌شود.
به گزارش بینا، بهمن وکیلی با بیان اینکه منابع در اختیار بانک توسعه صادرات کافی نیست گفت: بانک توسعه صادرات به عنوان بانکی توسعه‌ای و کاملا دولتی نباید با بانک‌های تجاری یکسان در نظر گرفته شود.
وی کاهش نرخ تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات را از جمله اقدامات انجام شده در سال قبل برای تشویق و توسعه صادرات در کشور دانست و گفت: از ابتدای سال ۹۱ تلاش کردیم با کاهش یک تا پنج درصدی نرخ تسهیلات ارزی هزینه های تولید و صادرات را برای بنگاه های تولیدی کشور کاهش دهیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با انتقاد از عملکرد سیستم‌های نظارتی بر بانک‌ها و با بیان اینکه بانک‌ها به سبب شرایط ویژه پیش آمده برای کشور نمی‌توانند تمام ضوابط بانکی را رعایت کنند، اظهار کرد: بانک‌ها در شرایط کنونی دیگر نمی‌توانند به روش‌های کلاسیک قبل عمل کنند.
وکیلی با تاکید بر اینکه سیستم‌های نظارتی باید شرایط تحریم را در نظر بگیرند گفت: نمی‌توانیم تمامی ضوابط بانکی که در شرایط عادی رعایت می کردیم حالا هم رعایت کنیم و منابعی که بانک مرکزی به صورت خطوط اعتباری در اختیارمان قرار می دهد مثل مابقی بانک‌ها است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم نهادهای نظارتی نیز باتوجه به شرایط غیرعادی تحمیل شده بر اقتصاد کشور، با اعتماد به نظام بانکی به عبور از شرایط دشوار کنونی کمک کنند گفت: باید با همدلی و هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که به سلامت از این بحران عبور کنیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.