انتقاد از ارائه آمارهای نادرست رئیس جمهور در دیدار با رهبری

در اخطار رئیس کمیسیون کشاورزی صورت گرفت؛

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رئیس کمیسیون کشاورزی طی اخطاری قانونی نسبت به آمارهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری که شب قبل برگزار شد، اعتراض کرد.

ایلنا گزارش داد: رئیس کمیسیون کشاورزی طی اخطاری قانونی نسبت به آمارهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری که شب قبل برگزار شد اعتراض کرد.

عباس رجایی نماینده  اراک با استناد به اصول ۷۶ و ۸۴ قانون اساسی، گفت: شب قبل کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری جلسه‌ای داشتند و در این جلسه معظم‌له ارشادات مفیدی کردند که از آن استفاده بردیم.

وی تصریح کرد: در جلسه شب قبل آقای رئیس‌جمهور گزارشی از عملکرد خود بر اساس آمار به مسئولان نظام ارائه کردند که بعضی از آن آمار‌ها با آمارهایی که از طریق منابع مختلف به کمیسیون مجلس ارائه می‌شود، مغایرت دارد.

رجایی به عنوان مثال اعلام کرد: رقمی که آقای رئیس‌جمهور دربارهٔ کاهش وابستگی بودجه به نفت، عدد اشتغال و شاخص‌های رفاه اعلام کردند با ارقامی که در کمیسیون‌های مجلس مطرح است مغایرت دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، افزود: طبق گزارشی که دربارهٔ وضعیت اقتصادی کشور ارائه شد و یکی از خبرگزاری‌ها آن را به صورت پیامکی و خبری منتشر کرد قیمت تخم‌مرغ ۴۹ درصد، حبوبات ۱۰۸ درصد، گوشت ۴۵ درصد و روغن نباتی ۵۸ درصد افزایش داشته است و این گزارش‌ها در گزارش رئیس‌جمهور مطرح نشد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.