انتقاد از تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها

سلامت > درمان
رئیس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، گفت: حدود پنج ماه است که سرمایه‌های داروخانه‌ها در بیمه‌ها بلوکه شده است.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از داروخانه‌ها می‌خواهیم به تعهدات قانونی خود عمل کنند و پرداخت‌ها به داروخانه‌ها به موقع صورت گیرد.

وی افزود: حدود پنج ماه است که بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تاخیر دارند. مشخص هم نیست که چه زمانی مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها پرداخت خواهد شد. نگرانیم که باز هم این تاخیرها به شش ماه و هفت ماه بکشد.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: نقیصه تاخیر پرداخت‌های بیمه‌ها به داروخانه‌ها سال‌های سال وجود داشته و داروخانه‌ها را سرگردان و سردرگم کرده است.

تا زمان رفع مشکلات، با “بیمه سلامت” قرارداد نمی‌بندیم

مژدهی‌آذر با ابراز نگرانی از تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی “بیمه سلامت”، گفت: تا زمانی که مشکلات این مبحث رفع نشود با بیمه سلامت قرارداد نمی‌بندیم. اگر داروخانه‌ای نیز با بیمه سلامت قرارداد منعقد کند، مسائل بعدی آن بر عهده خودش است.

وی ادامه داد: درخواستمان آن است که قرارداد میان داروخانه‌ها و بیمه‌ها را طوری بنویسند که چگونگی پرداخت‌ها شفاف و جریمه دیرکردها نیز مشخص باشد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.