انتقاد از جابجایی موسسه تحقیقات ICT

۴ م دیماه ،

یک مقام مسئول در پژوهشگاه ICT می‌گوید: ۲ ایراد قانونی در مصوبه شورای عالی اداری برای الحاق این موسسه به مرکز ملی فضای مجازی مطرح است و تغییرات موسسه باید با نظر شورای گسترش آموزش عالی و هیئت امنای موسسه باشد.
یک مقام مسئول پژوهشگاه ICT در گفت‌وگو با فارس گفت: ۲ ایراد قانونی به این مصوبه شورای عالی اداری وارد است.
این مقام مسئول در پژوهشگاه که به سبب تغییرات احتمالی نخواست نامش‌ فاش شود، در توضیح این ایرادات گفت: مؤسسه بنا به ماهیت پژوهشی و تحقیقاتی و با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی تأسیس و دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال اداری و مالی و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ( ماده ۳ اساسنامه مؤسسه)
وی ادامه داد: براساس وظایف و اختیارات مصرح برای شورای گسترش آموزش عالی، جلوگیری از فعالیت تعلیق یا انحلال هریک از مؤسسات و واحدهای تابعه آنها که با مجوز شورای مذکور ایجاد شده‌اند در حیطه تصمیم‌گیری شورا است.
وی گفت: براساس ظرفیت‌های ایجاد شده در قانون چهارم (بند الف ماده ۴۶) و پنجم توسعه (ماده ۲۰) بنا به اهمیت موضوع آموزش و پژوهش، مؤسسات موضوع این ماده که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی می باشند، از الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی، از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شده‌اند و حکم هیئت امناء برایشان نافذ خوانده شده و تغییر تشکیلات مؤسسه بنا به ظرفیت‌های قانونی از وظایف هیئت امناء است.
این مقام مسئول تأکید کرد: همچنین با مصوبه اخیر مجلس که هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، هر گونه انفصال و ادغام تا پایان دولت باید با نظر مجلس انجام گیرد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.