انتقاد از نگاه تجاری در حوزه سلامت

۰۳م اسفند ،
ممتاز نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت، افول جایگاه پزشکان را یکی از مهمترین مشکلات نظام سلامت کشور دانست و گفت: وجود نگاه تجاری در حوزه سلامت، سبب شده تا حقوق و جایگاه هر دو گروه ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت نادیده گرفته شود.

دکتر احمد جوانمرد در گفتگو با مهر، وضعیت نامتوازن و غیرمنطقی درآمد پزشکان را از دیگر مشکلات فعلی حوزه سلامت ارزیابی کرد و گفت: بار اصلی ارائه خدمات درمانی در کشور بر دوش پزشکان عمومی قرار دارد که متاسفانه درآمد مناسبی هم ندارند.

وی وضعیت فعلی سازمان نظام پزشکی را نیز نامناسب دانست و افزود: این سازمان طی سالهای اخیر دچار رکود و رخوت شده و سنت های نادرستی در آن بوجود آمده است.

جوانمرد ادامه داد: با روندی که بر این سازمان حاکم بود بخش بسیاری از جامعه پزشکی کشور نیز امید چندانی به تحول و دگرگونی در نظام پزشکی نداشته و اکثریت پزشکان کمترین خدمات را از نظام پزشکی دریافت نمی‌کردند.

وی ضعف نظام پزشکی در برخورد با تخلفات را از دیگر مشکلات و کاستی‌های این سازمان طی سنوات قبل دانست و اظهار داشت: شرایطی که تا کنون در نظام پزشکی حاکم بود مانع کارکرد مناسب این سازمان بوده و تکالیف این نهاد به درستی انجام نشده است.

جوانمرد روند طی شده برای برگزاری انتخابات نظام پزشکی را امیدوار کننده دانست و گفت: امیدواریم تداوم روند مناسبی که شاهد بوده‌ایم منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور گسترده پزشکان در انتخابات شود و سازمان نظام پزشکی بتواند تکالیف و اهداف قانونی خود را به انجام برساند.

وی روند طی شده را سبب بوجود آمدن باقه‌هایی از امید برای تحول در این حوزه دانست و افزود: جلوگیری از تبعیض‌ها و تناقض‌ها از مهمترین اولویت‌ها و خواسته‌های جامعه پزشکی است که امیدواریم با حضور گسترده پزشکان در انتخابات شاهد تحول در نظام پزشکی باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت، احیای جایگاه پزشکان عمومی را نیز از مهمترین اولویتهای نظام پزشکی برشمرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر در هیچ یک از رده‌های مدیریتی نظام پزشکی شاهد حضور موثر پزشکان عمومی نیستیم که تغییر این روند از مهمترین نیازهای فعلی است.

جوانمرد جایگاه پزشکان عمومی را در نظام سلامت کشور ممتاز دانست و گفت: ارائه مناسب خدمات سلامت به مردم و همچنین اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز با بهره‌گیری از پزشکان عمومی قبل اجراست و امیدواریم در آینده شاهد تحول جدی در وضعیت پزشکان عمومی باشیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.