انتقاد از واردات مرغ – اخبار اقتصادی

رئیس هیئت مدیره پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در حالی که روزانه ۵۰۰ تن ذخیره‌سازی مرغ برای تثبیت قیمت انجام می‌شود،واردات ۲۰۰ هزار تن مرغ ثبت سفارش شده قبلی هم ادامه دارد.

محمد یوسفی با اعلام این خبر اظهار داشت: ذخیره‌سازی مرغ به قیمت‌های ۴۶۰۰ (باخالی کردن امعاء به روش سنتی)و ۴۸۰۰ (با خالی کردن امعاء به روش اتوماتیک) تومان در حالی انجام می‌شود که به دلیل نبودن کشتارگاه اتوماتیک در همه جا اغلب به قیمت ۴۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت زنده این مرغ‌ها ۳۱۰۰ الی ۳۲۰۰ تومان است، گفت: این قیمت بسیار پایین است و حداقل باید ۳۴۰۰ تومان باشد.

وی ادامه این روند را هشداری برای وضعیت تولید خواند و گفت: پایین بودن قیمت جوجه هم موید همین موضوع است، چراکه به دلیل اقتصادی نبودن تولید، مرغداری‌ها تمایلی به جوجه ریزی ندارند.

یوسفی از تفاهمنامه‌ای خبر داد که در آن قیمت یک کیلوگرم مرغ زنده ۳۴۰۰ تومان پیشنهاد شده است.

یوسفی واردات مرغ از محل ۲۰۰ هزار تن ثبت سفارش قبلی همزمان با دخیره‌سازی مازاد تولید را ضعف در برنامه‌ریزی تولید عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره پرورش دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: در حال حاضر برای حمایت از تولید باید ذخیره‌سازی با سرعت بیشتری انجام شود.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.