انتقاد از کاهش تعرفه تماس با آمریکا و کانادا

۲۵ام بهمن ،

درحالیکه ۷۰ درصد ترافیک مکالمات بین الملل به مقصد آمریکا وکانادا است، کاهش تعرفه به مقصد این کشورها اصلا توجیه پذیر نیست.
ژیرایر وارتانیان، مدیرعامل یکی از شرکت های voip در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه بیشترین حجم ترافیک مکالمات بین الملل مربوط به آمریکا و کانادا است، اظهار داشت: تا چندی پیش تعرفه مکالمه اپراتورها به این مقصد توسط شرکت‌های خصوصی دقیقه‌ای حدودا ۵۰ تومان بود و مکالمه از طریق اپراتورها دقیقه‌ای ۱۶۰ تا ۱۷۰ تومان محاسبه می‌شد، ولی در شرایط حاضر تعرفه مکالمه به مقصد این دو کشور توسط اپراتور به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مشتریان شرکت های خصوصی اشخاصی بودند که با کشورهای آمریکا و اروپایی مکالمه می کردند، افزود: شرکت‌های خصوصی با این تغییر تعرفه‌ها بیشتر مشتریان خود را از دست داده‌اند.
وی با بیان اینکه این حرکت به پیشنهاد شرکت ارتباطات زیر ساخت و با تصویب سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ دلاراین اقدام هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.
وارتانیان با اشاره به اینکه این اقدام چندین بار از سوی انجمن مورد بررسی قرار گرفته، ادامه داد: شرکت زیر ساخت توجیه این اقدام را بدون استفاده بودن بعضی از تجهیزات به سبب عدم ترافیک مکالمه عنوان کرده، چرا که درآن شرایط بیشتر مشتریان مکالمات این مقصد تحت کنترل شرکت‌های خصوصی قرار داشت.
وی درپاسخ به اینکه احتمال دارد امکان کاهش تعرفه‌ها مربوط به مسایل امنیتی باشد، افزود: مسایل امنیتی ازچندی پیش حتی توسط شرکت‌های خصوصی رعایت می‌شد و افزایش تعرفه‌ها نمی‌تواند ارتباطی به این موضوع داشته باشد.
وی افزود: در صورتیکه موضوع مسایل امنیتی مطرح باشد، اشخاص با داشتن یک خط اینترنت و استفاده از نرم افزارهای رایگان اسکایپ، وایبرو اوو به راحتی می‌توانند با یکدیگر مکالمه کنند درنتیجه بهتر است در این شرایط روی این نرم افزارها نظارت شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.