انتقاد امام جمعه اصفهان از سیاست‌های پذیرش دانشجوی آموزش عالی

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۱:۰۳:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد تصریح کرد: بخش عمده بیکاری جوانان فارغ التحصیل ناشی از بی تدبیری آموزش عالی کشور در پذیرش دانشجو است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه ما دست دانشگاه ها را در جذب و پذیرش دانشجو کاملا باز گذاشته ایم که این مساله خود باعث ایجاد یک رقابت شدید میان دانشگاه ها در این باره شده و نتیجه آن بروز و ظهور آفت مدرک گرایی را حاصل شده است.
وی با اشاره به این که وجود بیکاری در کشور تاحدی طبیعی است، افزود: به علت شرایط خاص جمعیتی هیچ وقت نمی توان به طور کلی مساله بیکاری را ریشه کن کرد اما قطعا بی تدبیری ها در ایجاد و گسترش آن تاثیر زیادی داشته است.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طبیعی است کسی که دانشگاه رفته و مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا گرفته، دیگر حاضر نمی شود که کار یدی و سخت  داشته باشد، بلکه به دنبال پشت میز نشینی است و حال آن که مگر ما چقدر در کشور کار پشت میزنشینی داریم؟!
وی با گلایه از ضعف مدیریت در ساماندهی چنین وضعیتی ابراز داشت: آن چه مهم است این که ما ببینیم چقدر در کشور نیاز به متخصص و کارشناس داریم و بعد بر اساس این نیاز دست به جذب و تربیت دانشجو بزنیم ولو برای ده سال آینده، اما این نباشد که بدون ضابطه این کار صورت گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین در ادامه گفت: در حال حاضر بر اساس آمار، ۱۱ هزار پزشک بیکار در کشور وجود دارد که طبعا این ها هم به دنبال کار پشت میزنشینی و متناسب با شغل خود هستند و عموما حاضر به قبول کارهای سخت نمی باشند.
وی یادآور شد: در وضعیت کنونی ده ها هزار دختر ما در رشته حقوق تحصیل می کنند و حال آن که دستگاه قضایی به عنوان مثال اعلام می کند که ۱۰ تا ۱۵ نفر از بانوان فارغ التحصیل در این رشته را می تواند جذب کند و عملا این مساله هم مشکل زا می شود.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که وزارت علوم باید بر اساس نیازها، به پذیرش دانشجو بپردازد، بیان داشت: به عنوان مثال در حال حاضر صدها دختر مهندس معدن در کشور داریم که طبعا شرایط کار در معدن برای این ها فراهم نیست چرا که مکتب و دین ما اجازه هر کاری به بانوان را نمی دهد؛ با این اوصاف سوال این است که چرا باید این میزان در کشور در رشته هایی که زمینه کار برای بانوان فراهم نیست، دانشجو پذیرش شده و فارغ التحصیل گردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۳۰۳۴۸۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.