انتقاد تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) از مسدود بودن بین‌الحرمین شیراز

تولیت آستان احمدی و محمدی‌(ع) شیراز گفت: در شهر مقدس قم میلیاردها تومان خرج کردند تا حرم حضرت معصومه(س) به مسجد جمکران متصل شود و در شیراز میلیاردها تومان خرج شد تا راه حرم شاهچراغ(ع) و حرم سیدعلاالدین‌حسین(ع) مسدود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از شیراز حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد‌مهدی دستغیب، در اولین روز از دهه کرامت در جمع خبرنگاران افزود: شیراز طی سال‌های گذشته تاکنون ده‌ها برابر گسترش یافته اما حرم حضرت شاهچراغ(ع) که نور شیراز است، همچنان همان وسعت سه دهه قبل را دارد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شیراز و توصیه معظم‌له در خصوص توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت رو به افزایش زائران حرم شاهچراغ(ع) از سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر، حرم توسعه پیدا نکرده است.

دستغیب با بیان این‌که حضرت شاهچراغ‌(ع) شهرت جهانی دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز حدود ۸ میلیون زائر به زیارت حضرت احمدبن موسی‌(ع) مشرف شدند که این تعداد زائر بعد از مشهد مقدس رتبه دوم را در کشور دارد.

تولیت آستان احمدی و محمدی‌(ع) همچنین خاطرنشان کرد: ‌به برکت امام رضا‌(ع) مکتب تشیّع در ایران رونق گرفت و این کشور مرکز تشیع جهان اسلام شد.

وی تصریح کرد: مقام دارای دو مرتبه معنوی و ظاهری است که مرتبه ظاهری همان پست‌های دنیوی و مرتبه معنوی سلطنت بر قلوب مردم است که حضرت شاهچراغ‌(ع) دارای چنین مقامی بود و بر قلوب مردم زمان خود سلطنت می‌کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.