انتقاد حقوق بشری‌های آمریکا از وضعیت آزادی‌های مذهبی در بحرین

۱۱اردیبهشت،

کمیسیون آمریکایی در امور آزادی‌های بین‌المللی مذهبی با اشاره به وضعیت آزادی‌های مذهبی در بحرین، اعلام کرد، رژیم آل خلیفه مرتکب اقدامات وحشیانه و ناقض حقوق بشر از جمله تخریب بیش از ۳۰ مسجد شیعی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوسط بحرین، کمیسیون آمریکایی در امور آزادی‌های بین‌المللی مذهبی (USCIRF) با انتشار یافتن گزارش سالانه خود دربارهٔ آزادی‌های دینی در سراسر جهان از وضعیت حقوق بشر و آزادی‌های دینی در بحرین و نیز حملات رسانه‌ای و طائفه‌ای علیه گرهی از جامعه دینی بحرین انتقاد کرد.

تهیه کنندگان این گزارش، که دسامبر ۲۰۱۲ از بحرین دیدن کردند گزارش دادند که اوضاع بحرین در زمینه آزادی‌های دینی و عقیدتی نامطلوب است و عدم اجرای پیشنهاد‌های کمیته حقیقت یاب اثرات منفی بر این کشور به ویژه بر وضعیت آزادی‌های دینی به جای می‌گذارد.

این کمیته اعلام کرد: مقامات بحرینی در اجرای بعضی از پیشنهاد‌های کمیه حقیقت یاب پیشرفت‌هایی داشته‌اند اما این کافی نیست، موارد بسیاری هست که اجرای آنها ضروری است وهنوز اجرایی نشده‌اند.

در گزارش مذکور به وضعیت حقوق بشر در بحرین نیز اشاره و اعلام شده که دولت بحرین مرتکب اقدامات وحشیانه و ناقض حقوق بشر به ویژه طی ماه‌های فوریه و مارس ۲۰۱۱ شده است.

در این گزارش تاکید شده که در ماه‌های مذکور گسیل نیروهای امنیتی برای رویارویی با تظاهرکنندگان بحرینی بیش از ۳۵ تن کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است.

گزارش USCIRF تاکید می‌کند که اقدامات دولت بحرین در نابود کردن ۳۰ الی ۳۵ مسجد متعلق به شیعیان به بهانه اینکه این مساجد غیرقانونی ساخته شده‌اند، نقض آشکار آزادی‌های دینی است.

کمیسیون آمریکایی در امور آزادی‌های بین‌المللی مذهبی، هیاتی مستقل است که اعضای آن توسط رئیس جمهوری آمریکا و کنگره این کشور انتخاب می‌شود و در زمینه مسائل مربوط با آزادی‌های دینی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.