انتقاد دمشق از گزارش کمیته بین المللی تحقیق سوریه

۱۵م دیماه ،

sana-31.jpg

وزارت خارجه سوریه با انتقاد از گزارش کمیته بین‌المللی تحقیق در خصوص سوریه، این گزارش را عاری از حقیقت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه امروز (جمعه‌) با ارسال نامه‌ای به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: گزارش مرحله‌ای که کمیته بین‌المللی تحقیق دربارهٔ اوضاع سوریه در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۲ صادر کرد، بدون دقت تنظیم شده و عاری از حقیقت است.

این وزارتخانه در نامه خود تاکید کرد: کمیته بین‌المللی تحقیق دربارهٔ سوریه تلاش می‌کند تا با بهانه تراشی دربارهٔ مسائل لجستیکی، عدم استفاده‌اش از اطلاعات موثق و درستی که توسط سوریه به این کمیته ارائه شد را توجیه کند و از بازدید از مناطق عملیات تروریست‌ها طفره برود و بر اطلاعات نادرست و ادعاهایی که از سوی گروه‌های تروریستی مسلح ارائه می‌شود پافشاری می‌کند.

بنا بر این گزارش در نامه وزارت امور خارجه سوریه با اعلام اینکه کمیته بین‌المللی تحقیق در گزارش خود به اطلاعات نادرست دربارهٔ استفاده بمب‌های خوشه‌ای استناد داشته است، اعلام کرد که این کمیته به بعضی مسائل مهم مربوط به حقوق بشر از جمله حوادث تروریستی در شهر حلب و به سرقت رفتن آثار باستانی این شهر هیچ اشاره‌ای نکرده است.

همچنین وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که در گزارش کمیته بین‌المللی به گروه‌های مسئول دربارهٔ بحران غذا، سرقت منابع دارویی و غذایی و قاچاق آن به کشورهای همسایه که سبب افزایش گرسنگی شهروندان سوری شده، اشاره‌ای نشده است.

وزارت خارجه سوریه در پایان نسبت به ادامه کار کمیته بین‌المللی تحقیق در باره سوریه به این شیوه و بی‌توجهی نسبت به حقایقی که در سوریه رخ می‌دهد ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.