انتقاد رئیس دیوان عدالت از میراث فرهنگی/ پیگیری آزاد شدن قلیان در قهوه خانه ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح یکشنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه همچنان شکایت افراد و اشخاص از سازمان میراث فرهنگی به دلیل اجازه ندادن برای تعمیرات یا فروش املاکی که در لیست آثار ملی است، وجود دارد، گفت: سازمان میراث فرهنگی باید مشکل قانونی خود را برطرف کند. ما اعتقاد نداریم آثار ملی کشور دستخوش فعل و انفعالات شود منتهی حقوق اشخاص مقدم بر هر چیزی است. جایی که تعارض میان حقوق اشخاص با آثار ملی باشد حقوق اشخاص مقدم است. سازمان گردشگری به آثار ملی مهم که جنبه ملی داشته و دولت مالک آن است هم توجه نمی کند. متاسفانه ما شاهد هستیم یک سری آثار ملی کشور در حال تخریب شدن است. حالا به جای حفظ این آثار رفته است سراغ خانه های قدیمی و این خلاف قانون است و گفتیم بروید قانون خودتان را اصلاح کنید.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد آخرین آمار پرونده های دیوان اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۹۱ در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته با افزایش پرونده ها مواجه بودیم. البته این بدان معنی نیست که همه شکایتها صحیح است. از میان این پرونده ها ۳۰ درصد قابل بررسی نیست، ۳۰ درصد قابل رسیدگی و ۳۰ درصد هم منجر به صدور قرار می شود. در سال گذشته ۴۵ هزار پرونده از ۱۱۰ هزار پرونده قابل رسیدگی بوده است.

حجت الاسلام منتظری در مورد بودجه دیوان عدالت در سال ۹۱ گفت: امسال بودجه ما افزایش داشت که البته بودجه عمرانی هم داشتیم چون باید ساختمان دیوان را زودتر می ساختیم.

منتظری در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته شده شهردار تهران در احداث ساختمان جدید دیوان لطف کرده و تسهیلاتی داده است گفت: اصلا اینطور نیست. شهردار تهران هیچ لطفی در حق ما نکرده است. شهرداری گفت چون ساختمان دیوان همجوار ساختمانهای شهرداری است این اقدام را انجام می دهد. ما زمین را از وزارت مسکن خریداری کردیم و بابتش پول دادیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا دیوان عدالت اقدامی برای دور زدن دولت در خصوص سرو قلیان در قهوه خانه ها انجام داده است، افزود: دولت مصوبه ای را گذراند که قلیان در قهوه خانه ها آزاد باشد و ما آن را نقض کردیم حالا می گویید که دولت مصوبه ای گذرانده که قهوه خانه جزو اماکن عمومی نباشد و اگر این مصوبه خارج از قانون باشد آن را هم باطل می کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.