انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی از وزارت جهادکشاورزی / عامل نابسامانی بازار مرغ نبود مدیریت اقتصادی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: خلاء های ذخیره سازی مرغ به دلیل نبود اطلاعات دقیق است و همچنین اثرات کمبود خوراک دام، موجب افزایش قیمت مرغ و نابسامانی در این بازار شده است.
عباس رجایی اظهار داشت: کمبود خوراک مرغ در مرغداری ها و همچنین نبود مدیریت اقتصادی متعادل در وزارت جهاد کشاورزی باعث شده تا اوضاع قیمت محصولات کشاورزی و دامی نابسامان شده و تولید کنندگان و مصرف کنندگان از وضع موجود رضایت نداشته و به اقشار آسیب پذیر بیش از گذشته فشار اقتصادی وارد شود.
به گفته وی، در حال حاضر مرغداران در تولید محصول با مشکل مواجه هستند و در این میان کمبود دان مرغ همواره مشکلاتی را برای آنان در زمینه تولید محصول با کیفیت ایجاد کرده است.
رجایی همچنین در ادامه افزود: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد.
وی با اشاره به این که اجرای اصل قانون هدفمند کردن یارانه ها یک ضرورت برای نظام تلقی می شود، گفت: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره زنجیره تولید نیز گفت: متاسفانه زنجیره تولید در کشور ایراد دارد و مسیر مناسبی برای عرضه و تولید وجود ندارد. وی با بیان این مطلب که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش آمار درستی از میزان مصرف و تولید گوشت مرغ در کشور ندارد، اظهار داشت: اگر زنجیره تولید در کشور ایرادنداشته باشدوتولید به میزان کافی باشد قیمت کالاها با یک اظهار نظر بالاو پایین نمی رود.
وی با اشاره به این که به طور یقین وزارت جهاد کشاورزی نگاه ویژه ای را باید متمرکز صنعت مرغداری کند، گفت: افزایش هزینه های تولید باعث نگرانی مرغداران شده است.
رجایی با بیان این که تولید مرغ با این شرایط مقرون به صرفه نیست، گفت: کنترل قیمت مرغ های تولید شده به مدیریت نیاز دارد. وی به نامشخص بودن متولی در بازار مرغ اشاره و گفت: متولی تنظیم بازار مشخص نیست در برخی موارد وزارت کشاورزی و در دیگر مواقع وزارت صنعت و معدن به عنوان متولی شناخته شده است.
/۳۱۲۲۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.