انتقاد رهامی از ردصلاحیت بعضی گزینه‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

۱۵خردادماه،

رییس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از احراز نشدن صلاحیت بعضی از گزینه‌های مورد نظر این جبهه نظیر مرتضی حاجی، معصومه ابتکار، فاطمه راکعی، محمدجواد قادری و محسن هاشمی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در نشستی خبری برای اعلام اسامی فهرست ۳۱ نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه “جریان اصلاحات و شورای هماهنگی اصلاحات متشکل از ۱۷ حزب و تشکل سیاسی فعال در کشور است”، گفت: شورای هماهنگی اصلاحات در اواخر سال ۹۱ از عموم مردم درخواست کرد که برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که با هماهنگی سیدمحمد خاتمی و همچنین با کمک شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشاورین اصلاحات تشکیل شده است، یکسری مجموعه سیاستگذاری‌ها برای انتخابات شورای شهر در نظر گرفته است.

رهامی اضافه کرد: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ما با دو بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه بودیم که این شورا پس از جلسات متعددی که برگزار کرد به این نتیجه رسید که این دو انتخابات را به صورت جداگانه و مستقل از هم مورد توجه خود قرار دهد.

رییس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه “در ابتدای دولت اصلاحات این شوراها فعال شدند”، گفت: دولت اصلاحات با تبیین قانون شوراها اولین انتخابات را برگزار کرد.

وی با تاکید بر لزوم وجود شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: امروزه شوراهای شهر و روستا نوعی پارلمان محلی محسوب می‌شوند. در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی نیز اهمیت شوراها مورد توجه قرار گرفته است. امروزه شوراها به حل مشکلات روزانه مردم می‌پردازند. متاسفانه از زمان اعلام اسامی کاندیدای مورد تایید انتخابات شورای شهر و روستا، ما با یک اتفاق غیرمترقبه برخورد کردیم. ما متوجه شدیم که هیات‌های اجرایی و نظارتی بخش عمده‌ای از نمایندگان ما را ردصلاحیت کردند و ما با یک رقابت غیرمعقول مواجه شدیم.

رییس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها افزود: هیات‌های اجرایی و نظارتی بسیار از اشخاصی را که هیچگونه سابقه کیفری نداشتند به سبب عدم التزام به ولی فقیه تایید صلاحیت نکردند که می‌توان به اسامی محسن هاشمی و معصومه ابتکار اشاره کرد.

رهامی با بیان اینکه “از تعداد اشخاص ثبت‌نام‌کننده اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر و روستا حدود ۴۳ نفر ردصلاحیت شدند”، خاطرنشان کرد: پس از اعلام این اسامی ما با هیات‌های اجرایی و نظارت و همچنین اشخاص شاخصی همچون علی لاریجانی رییس مجلس مذاکراتی انجام دادیم و از آنها درخواست کردیم که نسبت به اعلام تایید صلاحیت این اشخاص تجدیدنظر به عمل بیاورند.

وی افزود: پس از صحبت‌هایی که ما با این مقامات انجام دادیم، حدود شانزده نفر از این اشخاص تایید صلاحیت شدند و ۲۷ نفر باقیمانده نیز تایید نشدند که از این بین می‌توان به مرتضی حاجی، معصومه ابتکار، فاطمه راکعی، محمدجواد قادری و محسن هاشمی اشاره کرد.

رییس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها در پایان با بیان اینکه طی چند روز قبل به آیت‌الله هاشمی مراجعه کردیم، گفت: ما پس از مراجعه نزد آقای هاشمی، نظر ایشان را در مود لیست ۳۱ نفره جبهه اصلاحات جویا شدیم که ایشان نیز به ما گفتند شما به همین صورت جلو بروید و به دفاع بپردازید. ایشان با تاکید بر اهمیت شوراهای شهر گفتند شوراهای شهر اهمیت ویژه خودش را دارد و نباید با انتخابات ریاست‌جمهوری ادغام شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.