انتقاد سازمان ملل و عفو بین‌الملل از نحوه برخورد ترکیه با آوارگان سوری

۸فروردین ۱۳،

6e3b8a3c-285b-4d83-858a-075f76230349-11.jpg

سازمان ملل و عفو بین‌الملل از اقدام آنکارا در بازگرداندن اجباری ۶۰۰ تن از آوارگان سوری به سرزمین‌شان انتقاد کرده و آن را در تضاد با قوانین بین‌المللی دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان عنوان داشت: سازمان عفو بین‌الملل نسبت به اقدام اخیر ترکیه مبنی بر اخراج آوارگان سوری از این کشور و اعزام آنها به کشورشان انتقاد کرد.

وی در ادامه افزود که این اقدام آنکارا با قوانین بین‌المللی در تضاد است.

عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که اقدام ترکیه در اخراج ۶۰۰ آواره سوری از این کشور به سبب آنکه در اعتراضهای به وجود آمده در یکی از اردوگاههای موجود در ترکیه مشارکت داشتند بی توجهی به وضعیت معیشتی آنها به شمار می‌آید.

اخیرا ساکنان یکی از اردوگاههای مخصوص آوارگان سوری در یکی از مناطق موجود در مرزهای مشترک با سوریه در اعتراض به شرایط این اردوگاهها دست به اعتراض زدند و با نیروهای پلیس ترکیه درگیر شدند.

این در حالی است که وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این آوارگان سوری اخراج نشده بلکه به صورت اختیاری از ترکیه خارج شده‌اند.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان عنوان داشت که بازگرداندن اجباری آوارگان به سرزمین خود با قوانین بین‌المللی در تضاد است و نمی‌توان از این اقدام به عنوان اهرم فشار و یا مجازات استفاده کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.