انتقاد سخنگوی جبهه پایداری از هاشمی رفسنجانی: مردم راه برون‌رفت از شرایط فعلی را حضور تفکر کارگزاران نمی دانند

 کامران باقری لنکرانی این سخنان را در شیراز در جمع خبرنگاران عنوان کرد و افزود که «این تفکر که یک فرد می‌تواند رئیس‌جمهور شود و تغییر وضعیت ایجاد کند، صحیح نیست.»

سخنگوی جبهه پایداری می گوید:افرادی که قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارند باید گفتمان و تفکر را بر سلیقه خود ارجح بدانند.

وی با اشاره به شایعه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان ناجی کشور در شرایط کنونی گفت: هاشمی رفسنجانی تفکری را پایه‌گذاری کرده است که در زمان مدیریت وی خروجی‌های مشخصی داشت و در بیاناتش همچنان همان روش ادامه دارد.

دیگر اظهارات سخنگوی جبهه پایداری به نقل از فارس به شرح زیر است:

* رشد اقتصادی گفتمان مشخص حزب کارگزاران است که در تمام سال‌های فعالیت موضوع اقتصاد را محوریت کار خود قرار داده‌اند.

* در سال‌های اخیر قوه‌های مقننه و مجریه نیز نگاه رشدمحور در اقتصاد داشته‌اند. برداشت من این نیست که مردم راه برون‌رفت از شرایط فعلی را حضور گفتمان و تفکر کارگزاران بدانند.

*حافظه تاریخی مردم ایران به‌ خوبی سیاست‌های کارگزاران را به ‌یاد دارد و گمان نمی‌کنم خاطره خوشی از آن سیاست‌ها در اذهان باشد.

* اگر به حافظه تاریخی مردم مراجعه کنیم، بخشی از بحران‌های اقتصادی سال‌های ۷۵ و بعد از آن و مشکلاتی که به شدت کشور را در آن شرایط رنج داد، سیاست‌های کارگزاران بود.

* عده‌ای تلاش می‌کنند انتخابات ریاست جمهوری همچنان رقابت در سطح نازل بین فرد با فرد باقی بماند. با توجه به ارتقای فرهنگ سیاسی و اجتماعی مردم به ‌نظر می‌رسد که شاهد تغییر رقابت از میان افراد به نفع گفتمان‌ها باشیم.

* با همراهی و همدلی مسائل و مشکلات سریع‌تر و بهتر حل می‌شود. انتظار مردم در امور اجرایی کشور و در میان مسئولان مختلف حفظ همدلی برای حل مشکلات است.

*در زمان فعلی که چند ماه به انتخابات مانده مبنای اصلی دنبال کردن نگاه گفتمانی است به این معنا که ورود مصداقی اصل را خدشه‌دار می‌کند و باعث می‌شود مطالبات مناسبی از دولت یازدهم نشود.

* در فضای انتخابات نباید انتظار داشت تمام گروه‌ها به کاندیدای یک گروه مشخص رای بدهند.

*در نظام مردم‌سالاری دینی باید برنامه‌ها متناسب با دهه عدالت و پیشرفت بیان شود و صرف داشتن پیشینه و شهرت، برای اصلح بودن فرد کفایت نمی‌کند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.