انتقاد شدید رامنی از سیاست‌های اوباما برای بهبود بیکاری در آمریکا

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیاست‌های باراک اوباما را در زمینه بهبود وضعیت بیکاری در آمریکا شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، میت رامنی تاکید کرد که اگر وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، قصد ندارد مالیات میلیونرها را به میزان زیاد کاهش دهد تا مالیات سنگینی را بر طبقه متوسط جامعه تحمیل کند.

اوباما در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که بیشتر ثروتمندان آمریکایی باید آماده پرداخت مالیات بیشتر باشند تا کسری بودجه کشور بدون نیاز به تعطیلی برنامه‌های اجتماعی، جبران شود.

رامنی با اشاره به آمار وزارت کار آمریکا که نشان می‌دهد این کشور در ماه گذشته تنها ۹۶ هزار شغل ایجاد کرده گفت: این وضعیت بهبود بیکاری است؛ البته اگر بتوان آن‌ را بهبود نامید.

رامنی به شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا گفت: شاهد اشغالزایی متناسب با رشد جمعیت نیستیم. همچنین شاهد هیچگونه افزایشی در میزان دستمزدها نیستیم. این روند اصلا شبیه بهبود بیکاری نیست.

وی افزود که شک دارد اقدام بانک مرکزی آمریکا برای ارتقای وضعیت اقتصادی این کشور در کوتاه مدت تاثیری روی بازار کار داشته باشد.

رامنی گفت: کشور به تغییر در سیاست‌های مالی احتیاج دارد و ساختار اقتصادی باید تغییر کند. اگر ما راه درست را انتخاب کنیم، مطمئن هستم که اقتصاد کشور به وضعیت درخشان گذشته بازخواهد گشت.

 وی در ادامه سخنان اوباما را که گفته است در صورت انتخاب رامنی به ریاست جمهوری مالیات ثروتمندان آمریکا به میزان زیادی کاهش خواهد یافت و مالیات سنگینی بر قشر متوسط تحمیل خواهد شد، رد کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.