انتقاد شدید آیت‌الله مکارم‌شیرازی از نامه‌ پراکنی بین سران قوا

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی امروز  در درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با اشاره به رد و بدل شدن برخی نامه‌های تنش آفرین بین سران قوا، گفت: در شرایطی زندگی می‌کنیم که مشکلاتی وجود دارد و مسئولان باید به آنها بپردازند، اما نامه‌هایی بین آنان رد و بدل می‌شود که تنش‌آفرین است!

*به توصیه های رهبری عمل کنید

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها مسئولان را از کارهای تنش‌آفرین نهی کرده‌اند،  اما باز هم این مسئله اتفاق می‌افتد، آن هم برای مسائلی که قابل حل شدن است و اگر هم حل نشود، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این مرجع تقلید به مسئولان توصیه کرد: به دنبال مسائل اصلی باشید و مسائل غیراصلی را رها کنید؛ مسئله گرانی، تحریم، تنگناها اقتصادی و مشکلات اخلاقی را حل کنید.

*سوء استفاده دشمنان از نامه پراکنی مسئولان

 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سوء‌استفاده رسانه‌های غربی و دشمنان از این نوع رفتارها، افزود: رسانه‌های خارجی غوغا و تحلیل‌ می‌کنند که قوای مملکت به جان هم افتاده‌اند و جمهوری اسلامی به سمت بی‌ثباتی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: در اطراف ایران یک جایی پیدا نمی‌کنید که امن باشد، تنها کشور امن، جمهوری اسلامی ایران است که دشمن با تمام تلاش فشار می‌آورد آن را نا امن کند؛ البته تاکنون نتوانسته و نخواهد توانست.

*در جلسات خصوصی اختلافات را حل کنید

این مرجع تقلید یادآور شد: چرا با این وضع و پرداختن به کارهای غیراصلی تنش به جامعه وارد می‌کنید؛ برادران عزیز در جلسات خصوصی اختلافات را حل کنید و اگر هم حل نشود، آسمان به زمین نمی‌‌آید.

*به جای مسائل حاشیه‌ای به سراغ مشکلات اصلی بروید

وی به مسئولان یادآور شد: مراجع هم در این شرایط مسئولیت دارند در مواقع مختلف تذکر بدهند، من هم وظیفه خود می‌دانم تذکر بدهم؛ توصیه می کنم به جای مسائل حاشیه‌ای به سراغ مشکلات اصلی بروید.

 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این که خداوند صراط مستقیم را به ما نشان داده و  نباید راه را چپ و عوضی برویم، اظهار داشت: از خدا می‌‌خواهم که به همه ما هوش و درایت کافی و توجه به مسائل اصلی از غیراصلی و طریق حل مشکلات را بیاموزد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) به تفاوت اعمال با اموال اشاره کرد و گفت: شخصیت ظاهری مردم به مال و ثروتشان است؛ در حالی که در قیامت شخصیت انسان به اعمالش است.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: کسب اموال مشکلاتی دارد و به آسانی به دست نمی‌آید و باید برای دستیابی به آن زحمات زیادی  متحمل شد.

 * سودجویی برخی در بازار ارز

این مرجع تقلید افزو: امروز برخی افراد سودجو در بازار ارز مصالح ملت را فدا می‌کنند، شخصیت خود را زیرپا می‌گذارند و وجدان خود را سرکوب می کنند تا اموال زیادی به دست آورند!

 آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این که نگهداری از اموال و هزینه کردن آن یکی دیگر از مشکلات انسان است، اظهار داشت: انسان هنگام مرگ نمی‌تواند این همه مال و ثروت را که با زحمت به دست آورده، رها کند.

وی افزود: حساب و کتاب در روز قیامت از دیگر مشکلات اموال است؛ زیرا خداوند بدون حساب و کتاب از هیچ چیز نمی گذرد.

این مرجع تقلید به اعمال انسان اشاره کرد و گفت: اعمال همانند اموال مشکلاتی دارد، لکن هر چه انسان اعمال بیشتری را انجام بدهد، خوشحال تر است؛ چرا که ثواب زیادی نصیب او می‌شود؛ البته حفظ اعمال مشکل است، چون نباید با ریا انجام شود.
 
* نگاه اسلام به مال و ثروت

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این که اسلام که نظام ارزشی را بیان کرده است، گفت: در دنیای امروز افراد و کشورهایی که مال بیشتر دارند، به خود می‌بالند، اما اسلام می‌گوید مال و ثروت خوب است و مقدمه و ابزاری برای اعمال نیک است؛ بنا براین آنچه برای انسان مهم است، اعمال است، نه اموال.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.