انتقاد شدید از برنامه جدید دولت برای گرانی ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه به شدت با تک نرخی شدن ارز در شرایط فعلی مخالف هستیم، گفت: آیا این منطقی است که در شرایط فعلی دولت با قیمت‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ تومان بخواهد ارز را تک نرخی کند.

اقتصادآنلاین/گروه ارز:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه به شدت با تک نرخی شدن ارز در شرایط فعلی مخالف هستیم، گفت: آیا این منطقی است که در شرایط فعلی دولت با قیمت‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ تومان بخواهد ارز را تک نرخی کند.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر، درخصوص تک نرخی شدن ارز اظهارداشت: به شدت با این کار در شرایط فعلی مخالف هستم.

وی دربیان علت مخالفتش با تک نرخی شدن ارز، این سئوال را مطرح کرد که آیا این منطقی است که در شرایط فعلی دولت با قیمت‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ تومان بخواهد ارز را تک نرخی کند؟!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با گرانی ارز در شرایط فعلی، قیمت کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ در بازار چند برابر افزایش و قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مسئولان باید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری تامین معیشت مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند، نه اینکه با اعمال سیاستهای نادرست وضعیت معیشتی مردم را سخت تر کنند.

نحوه تخصیص ارز مرجع

نماینده مردم کلیبر (آذربایجان شرقی) در مجلس با تاکید برعدم افزایش نرخ ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی و داروها، گفت: باید نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ و همچنین داروها همان نرخ ۱۲۲۶ تومان باشد و این ارز از طریق مبادی ذیربط به صورت سهمیه ای توزیع شود.

۱۷۰۰ تومان ؛ نرخ ارز برای واردات کالاهای واسطه ای

وی با بیان اینکه نرخ ارز برای واردات کالاهای واسطه ای باید بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان درنظرگرفته شود، گفت: همچنین برای واردات کالاهای لوکس و تجملاتی نیز باید ارز با نرخ آزاد (درحدود ۲۰۰۰ تومان) در نظر گرفته شود.

فتحی پور در ادامه درخصوص وضعیت طرح ۹ ماده ای خود برای ساماندهی سیستم ارزی و بازار داخلی کشور عنوان کرد: درحال حاضر این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس درحال بررسی کارشناسی است و درآینده ای نزدیک به تصویب خواهد رسید.

نامه نگاری بهمنی با فتحی پور

وی با اشاره به پیام‌های کتبی و شفاهی برخی از دولتمردان، گفت: هم اکنون که این طرح را ارائه کرده ایم، مسئولان دولتی می گویند که این کار را انجام داده اند و نیازی به ارائه چنین طرحی نبود!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با با بیان اینکه امشب (دوشنبه شب) برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مهمان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند بود، گفت: منتظر ارسال دعوت نامه از سوی بانک مرکزی هستیم تا با آنها هم جلسه ای را برگزار کنیم.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی پیش از این، با اعلام قطعی شدن تغییر نرخ ارز ۱۲۲۶ تومانی، از اعلام نرخ جدید ارز (تک نرخی) تا ۱۰ روز آینده خبر داده و گفته است: کمبود ارزی برای تک نرخی شدن ارز نداریم.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.