انتقاد شدید قطب الدین صادقی از سینمای ایران / جایزه گرفتن فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی ۱۰۰ درصد سیاسی است!

ممتازنیوز:

2-1-20142280839

قطب‌الدین صادقی” گفت:‌در شرایطی که فیلمسازان حرفه‌ای کشور به خاطر فقدان سرمایه و بودجه بیکار مانده‌اند، عده‌ای به کاندید شدن و جایزه گرفتن از جشنواره‌های خارجی دلخوش کرده‌اند و خوشحال هستند.

به گزارش مووی مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران ، “قطب الدین صادقی”، بازیگر پیشکوست تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگویی اعلام کرد: شرایط و وضعیت بد و تاسف آوری در سینمای ما حکم‌فرا است. من در رنج هستم وقتی می‌بینم کارگردان‌های خوب کشور سرمایه ندارند تا فیلم بسازند و حمایت و تامین هم نمی‌شوند اما عده‌ای خوشحال و راضی از ارسال فیلم‌ها و کاندیدا شدن و جایزه گرفتن از جشنواره‌های خارجی هستند.

وی افزود: من هیچ اعتقادی به این همه هیاهو و جار و جنجال و سروصدا ندارم. هدف آنها از کاندیدا کردن فیلم‌های ایرانی یا جایزه دادن صددرصد سیاسی است. ما به خاطر مسائل مختلف محکوم به بیکاری و انزوا هستیم و عده‌ای خوشحال به خاطر جایزه…!

این پیشکوست تئاتر و سینما در ادامه بیان کرد: من معتقد به آزادی و آزادگی و دانایی هنرمند هستم. وظیفه هنرمند و فیلمساز تولید برای کشور خودش است نه چیزی که فراتر از مرزها بپسندند.

صادقی تصریح کرد:‌ یک هنرمند و فیلمساز باید واقعیات را ببیند و خلق کند اما برای داخل، برای کشور خودش. از نظر من این کاندید شدن‌ها و جایزه گرفتن‌ها تنها حسنی که دارد یک روزنه ارتباط با خارج و سیمای جهان است و آشنایی و تعامل و کسب یک جایگاه حرفه‌ای؛ از نظر من آنها سینمای جهان سوم را با سیاست‌های خودشان شکل می‌دهند.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.