انتقاد شدید مالکی از دخالت ترکیه در امور سوریه

نخست وزیر عراق با انتقاد از دخالت ترکیه در امور سوریه، از توافق نظر مسکو و بغداد با هرگونه مداخله خارجی در سوریه خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ سلام العبیدی خیرنگار شبکه المیادین با تهیه گزارشی درباره سفر نخست وزیر عراق به روسیه گفت:نوری المالکی نخست وزیر عراق در روسیه اعلام کرد مسکو و بغداد بر سر راهکار حل و فصل بحران سوریه توافق نظر دارند. المالکی همچنین به شدت از ترکیه انتقاد کرد و گفت آنکارا طوری رفتار می کند که گویا قیم مردم سوریه  است.
نوری المالکی تصریح کرد:« ما بر سر حذف گزینه مداخله خارجی و توسل به اقدامات نظامی در مسئله سوریه توافق نظر داریم. ما همچنین بر لزوم همکاری الاخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای موفقیت در ماموریتش تاکید می کنیم».
سلام العبیدی همچنین خاطرنشان کرد: هدف سفر المالکی به مسکو تحقق اهداف عراق است؛ زیرا اوضاع این کشور، که قبلا از جنگ و درگیری داخلی رنج برده است، در حال بهبود است. در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و بغداد نمی خواهند قیدی بر زمینه های همکاری دو جانبه اعمال شود.
خبرنگار این شبکه همچنین گفت: همراه نوری المالکی تجار عراقی نیز به روسیه سفر کردند تا مناسبات تجاری بین روسیه و عراق گسترش بیابد.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.