انتقاد شدید کمال تبریزی از نمایش خصوصی فیلم « پاداش » برای اهالی رسانه

ممتازنیوز:

13-11-25-11339img 0179

کمال تبریزی کارگردان فیلم «پاداش» به شدت از نمایش این فیلم برای اهالی رسانه در سالن وزارت ارشاد انتقاد کرد.

 در حالی روز گذشته ۱۹ دی ماه اهالی رسانه از سوی سازمان سینمایی برای تماشای فیلم «پاداش» کمال تبریزی دعوت شده بودند که نسخه‌ای برای آنها به نمایش درآمد که کیفیت تصویری و صوتی لازم را نداشت.

خبرنگار ایسنا با کمال تبریزی کارگردان فیلم «پاداش» تماس گرفت و از او پرسید که آیا مطلع بوده است که فیلم «پاداش» قرار است برای اهالی رسانه در وزارت ارشاد به نمایش دربیاید؟ صراحتا پاسخ داد: نه متأسفانه.

او در پاسخ به اینکه چرا این نسخه کیفیت لازم را نداشت؟ توضیح داد: چند روز پیش از سوی سازمان سینمایی باتهیه‌کننده کار تماسی گرفته شد، مبنی بر اینکه نسخه‌ای از فیلم‌تان را برای بازبینی شورای پروانه نمایش ارایه کنید. ما نیز به دلیل اینکه چندی قبل و پس از آغاز مدیریت حجت‌الله ایوبی بر سازمان سینمایی درخواست پروانه نمایش داده بودیم به محض این تماس، نسخه‌ای از فیلم را ارایه کردیم.

تبریزی ادامه داد: طبیعتا نسخه‌ای که ارایه شده فقط برای بازبینی هیات بازبینی پروانه نمایش بود و اصلا مناسب پخش از پرده‌ی عریض سینما و برای جمع زیادتری نبوده است.

این کارگردان سینما در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه شما موافق اینگونه نمایش‌ها برای فیلم‌های مشکل‌دار هستید؟ پاسخ داد: اصلا سر در نمی‌آورم چه ربطی دارد، می خواهند با این کار چه چیزی را مشخص کنند! طبق روال طبیعی و معمول اعضای شورای پروانه نمایش همیشه درباره فیلم‌ها صحبت می‌کنند و اگر فیلمی ممیزی لازم داشته باشد به کارگردان و تهیه‌کننده آن اعلام می‌کنند و پس از آن درباره‌ی این ممیزی‌ها وارد مذاکره می‌شویم.

تبریزی تصریح کرد: من از این کارشان هیچ تصوری ندارم و معتقدم شیوه و کار غلطی است که اتفاقا در دوره‌ی مدیریت نابسامان قبلی باب شد و به شدت هم لطمه‌زننده بود. در دوره آقای سجادپور هم من بعدها متوجه شدم که وی نسخه‌ای از فیلم «پاداش» را برای بعضی نمایندگان مجلس و برخی سایت‌ها به نمایش گذاشت.

این کارگردان در پایان با انتقاد دوباره از این روند به ایسنا گفت:نسخه‌ ارائه شده هم از لحاظ تصویر و هم به لحاظ صدا مناسب نبوده و فقط برای ممیزی و گرفتن پروانه نمایش ارائه شده بود، بنابراین کیفیت لازم را نداشته است.

فیلم سینمایی «پاداش» که طی چند سال گذشته برای نمایش عمومی دچار مشکل شد، داستان یکی از مدیران میانی دولت است که به ماموریت‌های خارجی متعدد می‌رود. تا اینکه در یک نوبت او را برای تشویق به سفر حج می‌فرستند اما در این سفر برخلاف تصور او که انتظار دارد مانند یک مدیر دولتی با او برخورد شود، این اتفاق نمی‌افتد.

حسینی وزیر ارشاد وقت در دی‌ماه سال ۸۸ رسما اعلام کرد که «پاداش» توقیف شده است.

در «پاداش» حسن معجونی، آتیلا پسیانی، صابر ابر، بهمن زرین‌پور، آشا محرابی، رضا بهبودی، روح‌الله حق‌گوی لسان، اصغر نقی زاده، بهنام وطن و مرحوم احمد آقالو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 روز گذشته طبق اعلام قبلی در دو سانس فیلم‌های «گس» کیارش اسدی‌زاده و «پاداش» کمال تبریزی که از لحاظ اکران دچار مشکل هستند برای اهالی رسانه در سالن سینمایی وزارت ارشاد به نمایش درآمد و در پایان نمایش هر دو فیلم، فرم‌های نظرسنجی چهار گزینه‌ای در اختیار اهالی رسانه قرار گرفت.

سابقه داشته است، فیلم‌هایی که حاشیه‌هایی برای نمایش آنها وجود دارد و مجوز نمایش نمی‌گیرند توسط مدیران سازمان سینمایی برای اهالی رسانه به نمایش دربیاید، فیلمی که بدین شکل در دوران مدیریت جواد شمقدری به نمایش درآمد،«خانه پدری » کیانوش عیاری بود و پیش از آن در سال‌های قبل و مدیریت دولت اصلاحات فیلم «دایره» جعفر پناهی به نمایش درآمد.

اما نمایش فیلم‌های «گس» و «پاداش» اولین نمایش اینگونه فیلم‌ها در دولت تدبیر و امید است، دولتی که هنرمندان به کلید دولتش دلخوش کردند و امیدوارند، دولتی که رییس‌جمهورش حسن روحانی در جدیدترین اظهارنظرش در جمع هنرمندان گفته است:«وقتی پر و بال هنرمند خود را ببندیم باند فرود را، برای هنرمندان دشمن باز کرده‌ایم.» راهی برای نمایش فیلم‌هایی که سلیقه‌ای کنار گذاشته‌ شده‌اند،باز شود.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.