انتقاد صالحی از سنگ‌اندازی بعضی کشورها در مسیر شکل‌گیری گفتگوی ملی در سوریه

۱۳م اسفند ،

وزیر امور خارجه ایران از سنگ‌اندازی و کارشکنی بعضی کشورها در مسیر شکل‌گیری گفتگوی ملی بین حکومت سوریه و گروه‌های معارض در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه؛ “علی‌اکبر صالحی” وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دیروز (یکشنبه) با “موسی ابومرزوق” نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقامت اسلامی فلسطین(حماس) دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه و فلسطین گفتگو و تبادل‌نظر کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از قضیه فلسطین و حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی، بر تداوم تلاش‌های کشورمان به خصوص در جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد برای کمک به مردم فلسطین و کاهش درد و رنج ناشی از محاصره و فشارهای همه‌جانبه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تلاش‌های کشورمان برای حل و فصل و برون رفت سوریه از بحران کنونی، از سنگ‌اندازی و کارشکنی بعضی کشورها در مسیر شکل‌گیری گفتگوی ملی بین حکومت سوریه و گروه‌های معارض در این کشور انتقاد و بر اهمیت و ضرورت ایفای نقش کشورهای مهم و تاثیرگذار در منطقه در این راستا تأکید کرد.

موسی ابومرزوق نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار با تشکر از مواضع اصولی، صریح و قاطع و حمایت‌های رهبری، دولت و مردم کشورمان از قضیه فلسطین، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ در منطقه توصیف کرد که نقش و نفوذ و مواضع اصولی و تاثیرگذار آن غیرقابل نادیده انگاشتن در مسیر تحولات منطقه است.

مرزوق همچنین بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای بزرگ منطقه برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه، بدون مداخله بیگانگان و دشمنان جهان اسلام تاکید کرد و افزود: تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشورهای اسلامی تنها در راستای مصالح و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی قرار دارد و این رژیم خواستار تضعیف اقتدار و جایگاه کشورهای مهم اسلامی از جمله سوریه است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.