انتقاد صریح وینتون سرف ملقب به پدر اینترنت از (ITU)

۲۵م آذر ، فاوانیوز: وینتون سرف ملقب به پدر اینترنت در انتقادی صریح اعلام کرد اینترنت نیازی به کمک اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ندارد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرآنلاین؛ وی که در کنفرانسی در سه خوزه صحبت می کرد افزود پروپوزالهای عرضه شده در کنفرانس دوازدهم در دبی تهدید برانگیز است و اینترنت که در دست هیچ دولتی نیست باید همچنان به همین شکل و به صورت غیر رسمی و مورد توافق کشورها ادامه حیات بدهد. وینتون سرف گفت سازمان غیر دولتی IETF مثال خوبی است.

این سازمان Internet Engineering Task Forces بسیاری از مسائل و مشکلات تکنولوژی و اینترنت را حل کرده بدون اینکه به دولت وابسته باشد. به عقیده وی ورود ITU خوب نیست.

در همین حال خبرها ضد و نقیض حاکی از این است که روسیه از مواضع خود در قبال پروپوزال کنترل اینترنت توسط دولتها عقب نشسته است. همچنین گوگل بعنوان کمپانی مخالف کنترل اینترنت توسط دولتها و ITU در پایگاه اینترنتی خود سه میلیون امضا جمع کرده تا نشان دهد اغلب مردم دنیا مخالف می باشند.

البته گوگل از پروپوزال مالیات روی شرکتهای اینترنتی بیشتر از پروپوزال کنترل بر اینترنت نگران بود ولی با راه اندازی کمپین امضا سعی کرد افکار عمومی را به نفع خود بسیج کند.

تک ویک یوروپ گزارش داد کشورهایی مانند روسیه و چین و … پروپوزال خود را از روی میز مذاکرات جمع کرده اند و ممکن است مواضع قبلی خود را به نفع آزادی اینترنت رها کرده باشند.

تری کریمر نماینده امریکا در کنفرانس دوزادهم در دبی نیز گفت پرونده پروپوزال ها بعنوان reminder روی میزها باقی خواهد ماند!
امروز سیزدهم دسامبر بعد از دو روز تعطیلی مجددا کنفرانس ادامه خواهد یافت تا اینکه فردا در روز پایانی رای گیری ها اعلام شده تا سرنوشت اینترنت نیز مشخص گردد.
 
منابع: آی تی ورلد، تک ویک یوروپ وب پرو نیوز، فست کمپانی

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.